TECH HÍREK – Az Apple AR-headsetének szüksége van a külsős, third-party fejlesztésekre, ugyanis a cupertinói techcég egyedül nem képes mindent megvalósítani.
Az Apple Vision Pro a tervek szerint 2024 elején fog megjelenni, de már most hallani aggasztó dolgokat a technikailag kifinomult, ám ehhez mérten drága kiterjesztett (augmentált) valóság-headsetről. Egy bizonyos tényezőben hátrányban lehet, és ez elengedhetetlen lenne a siker elérésben! A külsős fejlesztőkről és az ő munkájukról van szó: egy konzol esetében is elengedhetetlen, hogy ne csak a gyártó játékai (first-party, belsős címek) legyenek sikeresek, hanem külső támogatás is kell.
Pontosan ebben lehet lemaradásban az Apple Vision Pro, ami messze nem abban a helyzetben van, amilyet az iPhone és az iPad élt átt: ott a fejlesztők azonnal ugrottak a lehetőségre, így milliónyi app jött létre. Viszont a Bloombergnek író Mark Gurman a Power On hírlevelében kissé borús jövőt festett a 3500 dolláros headsetnek: az árazás eltántoríthatja a fejlesztőket a rá történő fejlesztéstől!
„A válasz valahol a kettő között lesz. A fejlesztők a termék magas ára és az ennek megfelelő kis felhasználói bázis miatt talán csak lassan kezdenek Vision Pro-alkalmazásokat készíteni. Az eszköz nem rendelkezik olyan kézi vezérlőkkel, mint más headsetek, másrészről viszont a jelenlegi alkalmazásokat viszonylag fájdalommentesen lehet majd visionOS-re változtatni. Ez pedig segíthet abban, hogy a Vision Pro app store-ja sikeresebb legyen, mint az Apple Watch-é és a TV-iké, még ha soha nem is éri el az iOS-en lévő népszerűségét,” írta Gurman.
A készülék megjelenésekor három appvariáció lesz. Az egyik a nem módosított iPhone, iPad appokat futtatja a visionOS-ben egy ablakban, a második variáns iPad-appokat takar, amik átestek a konverzión, hogy natívan fussanak (ám ehhez a fejlesztőknek a felhasználói élmény javítása érdekében optimalizálni és módosítani kell), és a harmadik verzió natív VR- és AR-támogatást jelent. Gurman szerint nem kizárt, hogy az eddigi egy dolláros appárak itt meghúszszorozódnak, és ez lehet az új norma, és a termelékenységre kihegyezett applikációk 50-200 dollár között is lehetnek.
Szóval a hardver után a szoftver sem lesz olcsó.
Forrás: WCCFTech