A Twitter átnevezése nem fog olyan könnyen menni, ahogy azt a Tesla és a SpaceX tulajdonosa elképzelte.
A cég főhadiszállásán is elindult az átalakulás, és így ott is el kell búcsúznunk a kék madártól, mivel itt is az egyszerű, de túlzottan ominózus X veszi át a szerepet. A probléma ott volt, hogy San Francisco rendőrségétől nem kért Musk engedélyt, hogy fáklyákkal távolítsa el a régi logót, és nem tárolhatná az utcán a felszereléseket, így a hatóság leállította az egészet. Ez persze nem akkora probléma, mint amit Mark Zuckerberg és cége, a Meta okozhat…
Miközben a Twitter-riválisnak kikiáltott Threads app a repülőrajt után fokozatosan elveszti a felhasználói táborát, és ezen nem segít, hogy a politikától és a hírekkel kapcsolatos fejleményektől az applikáció vezetősége elhatárolja azt. De nem is itt rejlik a baj, hanem inkább ott, hogy a Meta rendelkezik az X név jogaival, ha azt közösségi hálózati szolgáltatásokra használja a szórakoztatás, a játék és az alkalmazásfejlesztés területén. Úgyhogy a szabadalom a közösségi médiára és a digitális médiataralmakra vonatkozhat, és nem inkább a logóra. A védjegy attól még lehet a logóra csak…
Újabb fordulat, hogy az X védjegyét a Meta (még Facebook néven) 2017. május 25-én levédette, és a formális regisztráció 2019. június 11-én történt (és időközben Musk megvette a PayPal-tól az X.comot is… ugyanis régebben, 1999-2000-ben ezzel a névvel már megpróbálkozott!). Azaz: a Meta perelheti az X Corp.-ot jogsérelem okán, és így egy hosszabb jogi vita alakulhat ki a két cég között. Mivel Musk eddig nem termelt profitot a céggel, ez nem lesz könnyű feladat neki…
Mivel már írtuk, hogy az X egy minden-egyben app lehet, ennek része lehet a pénznem, fizetőeszköz is. Ebben hatalmas szerepet játszhat a Twitter Payments LLC: több amerikai államban licenszeket szerzett arra, hogy cryptovalutával fizetni lehessen. Musk eközben azt is megerősítette, hogy hamarosan kb. kétszer annyit kaphat kézhez az, aki reklámokat helyez el a profilján, és a Twitter/X módosított a tartalomalkotóknak szánt hirdetésjövedelem-megosztási szabályzatán is, ugyanis az utóbbi három hónapban elvárt 5 millió helyett az utóbbi három hónapban a posztjainknak összesen 15 millió impressziónak (megtekintésnek) kell összejönnie. Természetesen szükséges egy Twitter Blue-előfizetés is (ezt is át fogják nevezni X Blue-ra…?), vagy hitelesített fiókkal kell rendelkeznünk.
A cég pénzközvetítő licence az első lépés lehet abban, hogy az X képes legyen a például dollár pénznemet cryptovalutává (Dogecoin pl.) alakítani, és mivel az X már régóta dolgozott a Twitter Coinon (januárban kiszivárgott), nem kizárt, hogy egy új fizetőeszköz is lesz. Valamiért a Worldcoinra gyanakszunk: ugyanazon a napon jelentették be, ahogy átalakult a Twitter X-szé… és itt is World Economic Forum (Világgazdasági Fórum) kapcsolatok vannak, ahogy Linda Yaccarinónak, az X vezérigazgatójának is. Hmmm…