Nem elég, hogy a port minősége is kissé aggasztó (szerencsére a The Last of Us Part I-nél jobb), az értékesítések sem tűnnek acélosnak.
Két éve, hogy PlayStation 5-re megjelent az Insomniac Games játéka, aztán az év folyamán a Sony bejelentette, hogy a Nixxes Software PC-re portolja a Ratchet & Clank: Rift Apartot. A port július 26-án megjelent, és a kezdetleges eladási számok nem biztos, hogy bizalomra adnak okot, és a játékosszám erre utaló statisztika. A legjobb összehasonlító pont az, hogy a Steamen a megjelenés napján hányan játszanak valamivel, és ebben Ratchet és Clank sereghajtó szerepet tölt be!
A SteamDB-n azt láthatjuk, hogy 8757-en játszottak egyidejűleg (azaz egyszerre) a Ratchet & Clank: Rift Aparttal a megjelenése napján. Ez bár lepipálja a Helldiverset (6744), a Returnalt (6691, meglepően alacsonynak tűnik!), illetve a Sackboy: A Big Adventure-t (610 – ezt nem írtuk el, az valóban HATSZÁZTÍZ!), de a többi játékhoz képest a statisztika már-már sokkolóan alacsony. A korrektség jegyében felsoroljuk a Sony többi játékát is, ami végül felbukkant a Valve digitális felületén.
God of War (egyszerre 73529 játékos a megjelenés napján), Marvel’s Spider-Man Remastered (66436), Horizon Zero Dawn (56557), The Last of Us Part I (36496), Days Gone (27450), Marvel’s Spider-Man: Miles Morales (13539), illetve Uncharted: Legacy of Thieves Collection (10851). Szóval tényleg hatalmas a szakadék, amit nehéz lesz áthidalni, holott a Ratchet & Clank egy patinás IP a Sony múltjából (a PS2-n látott napvilágot), így nagy eséllyel a 60 dolláros ár (euróból számítva is lassan 24 ezer forint) lehet a felelős azért, hogy miért nincsen akkora érdeklődés irántuk.
A Sony korábban már kijelentette, hogy akár 2-3 év is el fog telni, mire egy PlayStation 5-ös játékot átcipel PC-re. Viszont ha a Sackboy: A Big Adventure-höz hasonlóan nagyot hasal a cég a portokkal, egyszer megunja az egészet.
Forrás: GameRant