A nem a Gabe Newell cégéhez köthető battle passok, illetve más mikrotranzakciók nem engedélyezettek a DotA 2 egyedi játékmódjaiban a DotA 2 Arcade alatt.
Az éremnek két oldala van: tény, hogy egyes projektek kifejezetten gyanúsan festenek, ám a Valve játékához sok korrekt fejlesztő is hozzá tudott tenni. A SteamDB alkotója, Pavel Djundik írta a Twitteren, hogy a Valve azt követeli az egyedi DotA 2 játékokat fejlesztőktől, hogy augusztus 17-éig állítsák le a valódi pénzt igénylő monetizációt a MOBÁ-hoz készített egyedi játékmódjaikban. Cserébe viszont már most több népszerű mod eltűnt belőle. Az egyedi játékokhoz használt eszközök élénkké tették a közösséget, és ennek egyik éllovasa a DotA Auto Chess volt, ami 2019-ben nagy sikert aratott.
Sok játékmód viszont PayPalos, Patreonos monetizációval rendelkezik, így nem a Valve felületén keresztül fizethetünk a fejlesztőknek, hanem a Steamen kívül perkálhatunk a kozmetikus tárgyakért, vagy akár a játékmenetben előnyt biztosító dolgokért, esetleg a battle passokat szerezhetjük meg ilyen módon. A probléma? A DotA 2 Arcade játékai nem kereskedelmi licensszel bírnak, ám a Valve a szokásához híven nem tartotta szemét az eseményeken, és mindent hagyott a maga medrében folyni.
Már 2020-ban panaszkodtak arról, hogy pénzért képességeket és tárgyakat lehetett venni egy érintett játékban, és sok helyen lehetett hallani, hogy lényegében több esetben is pay-to-win felállás következett be, azaz aki fizetett, előnyben részesült. Vannak posztok, amik örülnek a Valve döntésének, ugyanis szerintük kizsákmányoló monetizációról van szó, de egy másik felhasználó egy nyílt levélben kérte azt, hogy a Valve fontolja meg.
LuminanceGayming azt írta, hogy a DotA 2 Arcade igazságos fejlesztőivel ki kellene egyezni, mert az Auto Chess alkotója, a Drodo Studio első próbálkozása szintén monetizált volt. Nem azt akarja, hogy megmaradjon a „vadnyugati” szituáció, hanem hivatalos monetizációt kellene bevezetni, és a Steames pénztárcás (Steam Wallet) integráció hasznos lehetne. Sunsfan és Jenkins, az Ability Arena nevű, monetizált Ability Arena fejlesztői pedig egy videóban beszéltek a témáról. Korábban találkoztak a Valve fejlesztőivel, és akkor azt kérték, hogy legyen valamilyen módon legalizált az egész. Ők sem szeretik a jelenlegi szituációt.
Úgyhogy itt még lesz mit változtatni…
Forrás: PCGamer