A Valve lecsapott a DotA 2 „külső” monetizációjára

A nem a Gabe Newell cégéhez köthető battle passok, illetve más mikrotranzakciók nem engedélyezettek a DotA 2 egyedi játékmódjaiban a DotA 2 Arcade alatt.

 

Az éremnek két oldala van: tény, hogy egyes projektek kifejezetten gyanúsan festenek, ám a Valve játékához sok korrekt fejlesztő is hozzá tudott tenni. A SteamDB alkotója, Pavel Djundik írta a Twitteren, hogy a Valve azt követeli az egyedi DotA 2 játékokat fejlesztőktől, hogy augusztus 17-éig állítsák le a valódi pénzt igénylő monetizációt a MOBÁ-hoz készített egyedi játékmódjaikban. Cserébe viszont már most több népszerű mod eltűnt belőle. Az egyedi játékokhoz használt eszközök élénkké tették a közösséget, és ennek egyik éllovasa a DotA Auto Chess volt, ami 2019-ben nagy sikert aratott.

Sok játékmód viszont PayPalos, Patreonos monetizációval rendelkezik, így nem a Valve felületén keresztül fizethetünk a fejlesztőknek, hanem a Steamen kívül perkálhatunk a kozmetikus tárgyakért, vagy akár a játékmenetben előnyt biztosító dolgokért, esetleg a battle passokat szerezhetjük meg ilyen módon. A probléma? A DotA 2 Arcade játékai nem kereskedelmi licensszel bírnak, ám a Valve a szokásához híven nem tartotta szemét az eseményeken, és mindent hagyott a maga medrében folyni.

Már 2020-ban panaszkodtak arról, hogy pénzért képességeket és tárgyakat lehetett venni egy érintett játékban, és sok helyen lehetett hallani, hogy lényegében több esetben is pay-to-win felállás következett be, azaz aki fizetett, előnyben részesült. Vannak posztok, amik örülnek a Valve döntésének, ugyanis szerintük kizsákmányoló monetizációról van szó, de egy másik felhasználó egy nyílt levélben kérte azt, hogy a Valve fontolja meg.

LuminanceGayming azt írta, hogy a DotA 2 Arcade igazságos fejlesztőivel ki kellene egyezni, mert az Auto Chess alkotója, a Drodo Studio első próbálkozása szintén monetizált volt. Nem azt akarja, hogy megmaradjon a „vadnyugati” szituáció, hanem hivatalos monetizációt kellene bevezetni, és a Steames pénztárcás (Steam Wallet) integráció hasznos lehetne. Sunsfan és Jenkins, az Ability Arena nevű, monetizált Ability Arena fejlesztői pedig egy videóban beszéltek a témáról. Korábban találkoztak a Valve fejlesztőivel, és akkor azt kérték, hogy legyen valamilyen módon legalizált az egész. Ők sem szeretik a jelenlegi szituációt.

Úgyhogy itt még lesz mit változtatni…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu