MOZI HÍREK – A Sony erőfeszítései egy működő multi-filmes franchise megtalálására nem álltak meg a Pókembernél. Mielőtt a Venommal próbálkoztak volna, úgy gondolták, Robin Hood talán megmenti őket.
A Sony Pictures Entertainment az elmúlt évtizedben bekapott néhány nagy horderejű sebet. Az animációs szárnyuk időnként sikereket hoz haza. Ám az élőszereplős erőfeszítéseik küszködtek. Nézd meg a nagy franchise-okat. A Szellemirtók, a Men in Black, a Resident Evil és még sok más filmjük látszólag végzetes csapdába esett. A legnagyobb hibájuk az ambíciójuk és a türelmetlenségük. Csak egy dolgot akarnak. Hajlandóak voltak levadászni Robin Hoodot egy filmes univerzum kedvéért.
A Sony legutóbbi katasztrófái közül a koronát a Pókemberrel való bánásmód jelenti: A csodálatos Pókember-filmjei befejezés nélkül értek véget, köszönhetően annak, hogy a cég megegyezett a Disneyvel.
A Sony Pókember-univerzum folyamatban lévő filmjei a valaha feljegyzett legviccesebb színházi katasztrófákat hozták a világnak. Az SSU továbbra is életben marad, de mindenekelőtt bohózat.
De mi volt az a „Hood”?
Emlékszel, amikor tavaly három konkurens Pinokkió-film is készült? Ugyanez a helyzet állt elő 2015-ben a Robin Hood filmes adaptációival. A Disney, a Lionsgate és a Sony egy-egy Robin Hood forgatókönyvet készített egyszerre. A három közül csak egy jutott el a vászonra. A Lionsgate Robin Hoodja 2018-ban nagyot bukott. Több mint 80 millió dolláros veszteséget okozott a stúdiónak, és 15%-os pozitív pontszámot szerezve a Rotten Tomatoes-on. A Disney Nottingham & Hoodját vélhetően törölték, mivel 2015 óta senki sem említette nyilvánosan a cégtől. A Sony Hoodja szintén kevés magyarázat nélkül ment a lángokba. A Robin Hood (2018) írói azt hitték, hogy filmjüket felvásárolja és törli a Sony, hogy helyet csináljon a cég nagy ötletének.
2014 októberében a Sony bejelentette, hogy tárgyalásokat folytatnak egy hét számjegyű szerződés aláírásáról a Hoodról, amelynek forgatókönyvét Cory Goodman és Jeremy Lott írta.
Goodman leginkább a 2011-es Priest című horror/akciófilm megírásáról volt ismert. Lott a Spy Kids című film produceri munkálataiban dolgozott. Ám a legtöbb más munkája még nem került bemutatásra. Még a 2010-es években Lott és Goodman írtak egy sci-fi forgatókönyvet Lore címmel, amely iránt a Warner Bros. és Dwayne Johnson is érdeklődött. Azonban még mindig nincs mit felmutatni. Az MGM korábbi elnöke, Michael De Luca hozta a Sonyhoz a Hoodot. A projektet a Fast and Furious-sagához vagy a Mission: Impossible franchise-hoz hasonlította. Goodman és Lott nem csak a Hoodot adták el. Egy egész Robin Hood moziuniverzumot kitaláltak.
Milyen lett volna a Sony Robin Hood univerzuma?
A kétségtelenül hatalmas siker után, amely a Hoodot övezte volna, egy ősi történet adaptációját, amelyet egy kipróbálatlan forgatókönyvíró és a The Last Witch Hunter írója készített, Goodmannek és Lottnak komoly voltak tervei. A Sony azt tervezte, hogy minden egyes „merry manről” (R. H. banditáiról) szóló filmet készít! Kicsi John volt az első. A kétméteres másodkapitány végre saját filmben mutathatta volna be a nagyvásznon a harci bottal kapcsolatos képességeit. Utána Tuck barát, a bandát vidámsággal megtöltő férfi következett. Végül a páratlan kardforgató Skarlát Will léphetett volna a nagyvászonra. Mindegyik filmnek hegyeket kellene csinálnia a vakondtúrásból, néhány sornyi párbeszédből teljes háttértörténetet származtatva. A karakterek több tucatnyi változatát kellene feldolgozniuk. A Robin Hood Moziverzumnak kevés előnye lenne a műfaj többi példájával szemben. A kudarc már ott volt a falon. Feltehetőleg az azonnali törlés volt a legjobb forgatókönyv.
Miért nem mennek a filmes univerzumok?
Jó ötlet volt a „Robin Hood Cinematic Universe”? Természetesen nem volt az. Rosszabb lett volna, mint a Sony Pókember univerzuma? Valószínűleg nem.
Legalább a 13. századi Anglia erdeiben élő tolvajokról szóló, bődületes akciófilmek tömkelege kitűnne a többi szuperhősös törekvés közül.
Az egyetlen sikeres filmes univerzum a Marvel mindent elsöprő birodalma. Bár lassan már az is a hanyatlás jeleit mutatja, a képregényadaptációk az egyetlen dolog, amivel a legtöbb stúdió hajlandó próbálkozni.
A Sony próbálkozása, hogy a Pókember antagonistáiból hősöket faragjon jelentős buktatókba ütközött. Még mindig próbálkoznak, kétségbeesetten nyúlnak ahhoz, amihez a Marvelnek nincs türelme. Kétségbeesésük miatt minden egyes újabb próbálkozásuk egyre kínosabbnak tűnik. Ha látnánk, ahogy egy másik műfajban próbálkoznak ugyanezzel a trükkel, talán legalább egy kicsit elfedné a kudarcukat. A Hood kudarcából több tanulság is levonható. Nem kell minden esetben franchise-ban gondolkodni. A világnak nem feltétlenül hiányzik még egy MCU…
Forrás: Screen Rant