Red Dead Redemption (Switch) – Tizenhárom évvel később John Marston belovagol Nintendo Switch-re is…

TESZT – Tizenhárom esztendővel azután, hogy a western open world játékok egyik legjobbként vonult be a PS3 és Xbox 360 generációjába, a Red Dead Redemption teljesen váratlanul megérkezett Nintendo Switch-re.

 

 

Sokan reménykedtek egy PS5 és Xbox Series újraalkotásban, azonban a Rockstar Games inkább a Nintendo konzol tulajdonosoknak kívánta ajándékozni ezt a kiváló portot. Már az átirat minősége miatt is (dicséret a Double Eleven stúdiónak – a Rockstar Games egykori munkatársainak), és mert bebizonyította, hogy a Switch is képes nagy terjedelmű, nyitott világú játékokat futtatni, minőségveszteség nélkül. Ez alatt azt értjük, hogy nincsenek durva grafikai hibák vagy akadozó képfrissítési arányok. Az átirat hűen adja vissza az eredeti 2010-es élményt, az akkori grafikai színvonalat és azokat a részleteket, amelyek a Rockstar Games alkotását híressé tették. Néhány stúdiónak, mint a Game Freak és a CD Projekt Red (emlékezzünk csak a The Witcher 3 borzalmas Switch verziójára) lenne mit tanulnia…

 

 

Különleges esztendő a Rockstarnak

 

2023 különleges év a Rockstar Games számára. Két fontos évfordulót is ünnepelnek: a Red Dead Redemption 2 ötödik, valamint a GTA 5 tízedik születésnapját. De 2023-ban tért vissza a Nintendo Switchre és a PS4-re a Red Dead Redemption, tizenhárom évvel a PS3 és Xbox 360 verziók után. John Marston és a Dutch banda most már a tenyerünkben! A Double Eleven stúdiónak köszönhetjük a portot, mely nem is meglepő választás, hiszen a céget egykori Rockstar Games munkatársak alapították. A végeredmény kifogástalan.

A Nintendo Switch verzió és az eredeti Red Dead Redemption között két konzolgeneráció van. A technológiai különbségek miatt lett csak most lehetséges az átirat. A Red Dead Redemption a Switchen pontosan úgy fut, mint a Rockstar Games címén, ami a Nintendo konzolt sokszor kritizáló hangok ellenére is megállja a helyét. A Zelda Tears of the Kingdom legújabb kiadása is bizonyítja, hogy a Nintendo hibrid konzolja képes nagy, részletes és komplex nyitott világokat futtatni, jobban, mint az új Pokémon Arceus, Ecarlate és Violet. Sokan kételkedtek abban, hogy a Switch alkalmas-e a nyitott világú játékokra, különösen, ha ilyen részletes grafikákról van szó. A Rockstar Games ezzel a játékkal bizonyította, hogy a Nintendo Switch nyitott világú játékai technológiai szempontból eddig azért maradtak el az elvárttól, mert a fejlesztők nem tették meg a szükséges erőfeszítéseket. Emlékezhetünk a The Witcher 3 botrányos homályos Switch változatára is. Tíz óra játék után azonban megerősíthetjük: a hardver kiválóan működik. Nincsenek grafikai hibák, a képfrissítés stabil, a 2010-es vizuális megjelenítés tökéletesen hű az eredetihez.

 

 

Ismét elfog a nosztalgia…

 

A Red Dead Redemption első részének újrajátszásakor azonnal visszatér az a nosztalgia, amit öt évvel ezelőtt, a második epizód során éreztünk. Így könnyebb megérteni John Marston bosszúvágyát, és fájdalmasabbnak érezzük egyes Van der Linde bandatagok áldozatát, ha tudjuk, mi történt a Red Dead Redemption 2-ben. Megpróbáltuk megtalálni Arthur Morgan létezésére utaló jeleket, de hiába. Az karaktert teljesen újként alkották meg a folytatás-prequel számára, de filozófiája mégis befolyásolta Marston személyiségét.

Természetesen, a játék átültetésének minőségén túl az első Red Dead Redemption játékának újbóli elindításakor a nosztalgia érzése is visszaköszön. Öt évvel egy emlékezetes második rész után játszva érthetőbbé válik John Marston bosszúvágya, míg a Van der Linde banda egyes tagjainak vesztesége mélyebb sebet ejt bennünk (vagy csak pazarlásnak érezzük), ha ismerjük a Red Dead Redemption 2 eseményeit. Megpróbáltuk a játékban keresni Arthur Morgan nyomait, de hiába: a karaktert kifejezetten a Red Dead Redemption 2 számára hozták létre.

Persze, az első Red Dead-et játszani öt évvel a vizuálisan lenyűgöző Red Dead Redemption 2 után olyan, mintha 13 évvel ezelőttre ugranánk vissza. Igaz, a Nintendo játékaival összehasonlítva a Rockstar Games című műve kiemelkedik, de a játék egyes aspektusai az idő múlásával elavulttá váltak. Például John futása és ugrása kissé idejétmúltnak tűnik, de a játék más erényei (például a lovak animációja, a környezet gazdagsága, a részletekre való odafigyelés, az átfogó hangulat) még ma is makulátlanok. És nem találkozunk aliasinggal, sem a környezetben, sem az árnyékokban; a Switch verziója még az eredeti játék időjárási effektjeit is megtartja, ami még inkább hitelessé teszi ezt a lenyűgöző világot.

Sokan vitatták, vajon a Switch alkalmas-e nyílt világú játékok futtatására, mivel hajlamosak voltunk tapasztalni teljesítménybeli csökkenéseket nagyobb területek megjelenítésekor. A Rockstar Games viszont bebizonyítja, hogy ha a nyílt világú játékok technológiailag gyengék a Nintendo Switch-en, az a fejlesztők hozzáállásán múlik. És gondoljunk csak a Nintendo Switch-es The Witcher 3-ra, ami szintén elég csapnivaló.

 

 

Reszponzívabb irányítás

 

Sokak számára öröm lehet a játék animációs sebességének újbóli felfedezése, mely távol áll a második rész nehézkes, „tankos” játékmenetétől – ami azonban ennek ellenére az egyik erőssége. Emiatt a lövöldözések gyorsabbnak és reszponzívabbnak tűnnek, és talán inkább „videójáték-szerűek”, mint a Red Dead Redemption 2-ben. Emlékeztetünk, hogy a fegyverek hatékonysága specifikus kritériumokon alapul, mint például a tűzgyorsaság, erő vagy újratöltési idő. A tölténytár kapacitása kritikus lehet, amikor John Marston „Hidegfej” képességét hívjuk segítségül.

Ami nem változott: a játék erőssége még mindig a sokrétű feladatok sokaságában rejlik. Nem feltétlenül a pókerpartikra, lópatkó-dobásra, késpörgetésre, hagyományos párbajokra vagy karerő-bajnokságokra gondolunk; inkább azokra a mellékküldetésekre, melyek mélyítik az elmerülést és gazdagítják a Red Dead Redemption tartalmát. Ez nem csak lehetővé teszi, hogy pénzzel töltsük meg zsebeinket, de lehetőséget ad John Marston „hírnevének” és „becsületének” javítására is, amely két mérőszám, ami meghatározza a hősünk által az kaland során választott irányt. Mindenesetre nem fogjuk újra elismételni a 2010-es játéktesztet, mivel a tartalom azonos, de hangsúlyozni kell, hogy a Double Eleven minden szükséges munkát megtett, hogy az első Red Dead Redemption Nintendo Switch-en történő megjelenése zökkenőmentes legyen.

 

 

Western-zombi par excellence

 

A Nintendo Switch-en elfoglalt 11,6 GB-ból a „Undead Nightmare” DLC-t is figyelembe kell venni, amely az eredeti játék megjelenését követően 6 hónappal jelent meg. Ezzel egy további lehetőséget kaptunk a játékélmény folytatására, ahol John Marstont irányíthatjuk a zombik ellen. Sokan remélték, hogy a hősünk fiával játszhatnak, de sajnos nem erről van szó. Az Undead Nightmare egy teljesen új és elütő világban kalauzol minket. Bár a környezet változatlan, mégis másképp értékeljük őket. A városok többsége elhagyatott, az egykori zajok helyét a halotti csend veszi át, ha nem éppen a zombik kiáltásai zavarják meg a csendet. Ami a főszereplőt illeti, John Marston jelentősen megváltozik, és az összes előző játékban megismert karakterrel találkozhatunk, akik mostanra a túlvilágra kerültek, vagy épp a föld alatt élnek. Ahogyan azonban a többi karakter szinte teljesen új, Marston továbbra is annak a hősnak a szerepében van, aki megvédi a családját és a túlélőket az élőhalottak inváziójától.

 

 

Nagyszerű Switch port lett!

 

A Red Dead Redemption első részének átirata a Nintendo Switch-re lenyűgöző munka. Egyértelműen látható, hogy a Double Eleven csapata mindent megtett, hogy a játékot a lehető legjobban optimalizálja a Nintendo konzoljára. A Red Dead Redemption kétségkívül egy időtálló klasszikus, és most egy új generáció számára is elérhetővé válik a Nintendo Switch-en. Azok számára, akik még soha nem játszották a játékot, ez egy kiváló lehetőség az elsődleges Red Dead élményre, azok számára pedig , akik már ismerik, igazi nosztalgiabombának számít.

-BadSector-

Pro:

+ Hatalmas nosztalgia erről a klasszikus westerncímről
+ Switch-en kiemelkedő grafika és remek open world megvalósítás
+ Izgalmas, szórakoztató küldetések és mellékküldetések

Kontra:

– Bizonyos játékmechanikák idejétmúltnak tűnnek
– A Switch hardvere azért korlátozott
– Az Undead Nightmare DLC hangulata eltér az eredetitől


Kiadó: Take 2

Fejlesztő: Rockstar

Stílus: western akció-kaland, open-world

Megjelenés: 2010.05.19 (Xbox 360, PlayStation 3) 2023.08.17. (Nintendo Switch, PlayStation 4/5)

Red Dead Redemption (Switch)

Játékmenet - 9.6
Grafika (Switch) - 9.2
Történet - 9.6
Zene/hangok - 9.8
Hangulat - 9.8

9.6

MESTERMUNKA

A Red Dead Redemption Nintendo Switch verziója egy zseniális utazás a múltba, amely feltámasztja a vadnyugati nosztalgiát. A játék grafikai csodái még ma is elkápráztatják a játékosokat, bár néhány régi mechanika kissé elavultnak tűnik. Az Undead Nightmare DLC pedig egy váratlan, de izgalmas fordulatot hoz a már jól ismert világba!

User Rating: 0.49 ( 1 votes)

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu