TECH HÍREK – Egy Sony szabadalom szerint a mesterséges intelligencia a hardverrel és más rendszerekkel párosítva a látássérültek számára is elérhetőbbé teszi a játékokat.
Egy új Sony szabadalom azt sugallja, hogy a mesterséges intelligencia segítségével a látássérültek számára is elérhetőbbé válnak a játékok. A videójátékok többféle módon válnak hozzáférhetőbbé. Úgy tűnik, hogy a japán cég egy új módszerrel bővíti a médiumot, hogy több játékos számára is elérhetővé tegye azt.
A Sony továbbra is új szabadalmakat nyújt be, hogy technológiáját minden téren fejlessze. A legújabb szabadalmak között szerepel az MMO szervertechnológia, egy játékaroma-rendszer és egy egyedi PlayStation kontroller. A PS5 és az Xbox Series X/S áthidalja a játék és a fogyatékkal élő játékosok közötti szakadékot, az Xbox adaptív vezérlőjét sokan dicsérik.
A Sony akadálymentesítését továbbfejlesztve egy szabadalom a látássérültek számára is emészthetőbbé tehető játékokat vizsgálja.
A Sony új szabadalma szerint a jövőbeni játékokban egy „igény szerinti akadálymentesítési rendszer” kerülhet bevezetésre. Ez hanggal illusztrál bizonyos jeleneteket a látássérültek számára. Ezt a rendszert különböző modulok aktiválhatják, amelyek visszajelzést adnak a játékról. A modulok közé tartozik egy akcióleíró modul. Továbbá jelenetleírás, színelhelyezés, grafikai stílus és akusztikus hatásmegjelölés. A DualSense vezérlőhöz kapcsolt különböző visszajelzések kombinálásával a képernyőn zajló akciók feliratozással leírhatók a játékos számára. Ez az új rendszer pontosabb képet adhat a látássérült játékosoknak arról, hogy mi történik, mint a játék egyes jeleneteinek leírása.
Ahhoz, hogy a PS5 rendszere pontosan le tudja írni a dolgokat, egy neurális hálózatot, egy komponensrendszer kódoló-dekódolóját és memóriát használnak a folyamatban. A Sony a DualSense olyan adatokat használ fel, mint a játékos mozgása, a képkockák változása, a gombnyomások és a beépített hangszórón keresztül lejátszott hangjelzések. A Sony szabadalmának nyelvezete alapján ez az új rendszer filmekben, tévéműsorokban és zenében is alkalmazható. Mivel a Sony ebben a szabadalomban számos megfontolást tett, a nyílt világú játékokat is vizsgálták.
Tekintettel a nyílt világú címek tartalmainak mennyiségére, mint például a Guerrilla Games Horizon: Forbidden West vagy a Kojima Productions Death Stranding című alkotása, a hozzáférési rendszer nem feltétlenül vonatkozik a műfajra.
Néhány modern játék rendelkezik feliratozással. Ez az igény szerinti hozzáférhetőségi rendszer előnyös lehet a nem feliratozott játékok számára is. Ez a szabadalom azt sugallhatja, hogy a PlayStation játékok a közeljövőben hozzáférhetőbbé válhatnak. Ám a megvalósítás még eltarthat egy darabig. A folyamat része, hogy a neurális hálózatot be kell tanítani arra, hogy a játékosok számára megfelelő visszajelzést adjon. Mivel a PlayStation a jelenlegi és a jövőbeli platformok funkcióit vizsgálja, a következő konzol és kontroller hardvere még több lehetőséget biztosíthat.
Forrás: Hochmarketing.org