[GSC 2023] Most már a Nintendo Switch és a játékmodok sem szabadulnak a Denuvótól…?

Az Irdeto rákos daganata a játékiparban továbbra is terjeszkedik, és most már a Nintendo Switch-re is elérhető a technológia (szegény handheld, mennyire fog szaggatni rajta minden…?).

 

A Nintendo Switch Emulation Protection egy éve lett leleplezve, de két napra rá megtudtuk, hogy a japán cégnek nincsen köze a projekthez, így akkor joggal hihettük azt, hogy nem sok érdeklődés mutatkozik majd az Irdeto terméke iránt, de most itt a hivatalos bejelentés az Irdetótól, hogy hivatalosan licenszelt middleware programról van szó, így elérhető a Nintendo fejlesztőinek portálján (NDP), és a cég veri a mellét, hogy ők az első biztonsági cég az NDP-t „a forradalmi technológiájával a kalózkodás elleni küzdelemben”, amire mi meg azt mondjuk, hogy mi a helyzet a játékmegőrzéssel…?

„Játékosként első kézből tudjuk, hogy a kalózkodás milyen negatív hatással van a játékiparra. Örülünk, hogy részesei lehetünk az NDP-nek, így a Nintendo Switch játékosok és fejlesztők számára a legújabb technológiákkal segíthetünk a probléma leküzdésében. Tanúi vagyunk annak, hogy a PC-n egyre nagyobb szükség van az emuláció elleni védelemre a játékok megjelenésétől kezdve. A mi megoldásunk elengedhetetlen a kiadók számára, hogy tisztességesen monetizálják a játékokat ezen a platformon, és ne befolyásolják a PC-s játékeladásokat sem,” írta az Irdeto vezérigazgatója, Doug Lowther a közleményben. Vajon hányszor röhögte el magát, miközben ezt írta? Ja, és halkan hozzátennénk: a Baldur’s Gate III-on sincs DRM. Ott van a GOG-on, és több mint 5 millió eladásnál tart. Miről beszélünk?

Az Irdeto a játékmoddolásba is bele akar taposni páros lábbal. A Denuvóval vagy anélkül is használható lesz az Unreal Engine Protection, hogy az UE-s játékokat védjék a talán magukat istennek tekintő fejlesztők. Megakadályozza, hogy adatbányászat történjen, kiküszöböli a csalókat, illetve a játékadatokat tartalmazó fájlok dekódolását is megállítja, hogy ne lehessen módosítani a védett játékot. Mivel maga a Denuvo Anti-Tamper is ront a teljesítményen (az, ha valakinek nem volt ilyen tapasztalata, nem jelenti azt, hogy mindenki más is ilyen szerencsés; minél régebbi a gép, annál nagyobb teljesítménycsökkenésről van szó), valószínűleg az Unreal Engine-es „védelem” is rontani fog az élményen, holott egy tonna UE4-es játéknál tapasztaltuk, hogy pocsékul fut…

Az Irdeto még bemutatta az Integrity Verification nevű megoldását, ami a fejlesztőknek lehetővé teszi, hogy a saját játékkódjuk integritását ellenőrizhessék, hogy a statikus és dinamikus módosítást letiltsák, így a játék indításakor és a játékmenet során a kód módosítása nem fog menni (így például a Cheat Engine-nel nem lehet csalni). Remélhetőleg ezt is mindenki csak körberöhögi, leszámítva a pénzéhes, mohó játékkiadókat, akikre ráférne, hogy 1983 megismétlődjön.

Forrás: WCCFTech, WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu