Ötven ember távozik a BioWare-től! Rossz ómen a stúdióra nézve?

Miközben a Dragon Age: Dreadwolf és az új Mass Effect készül, ennyi embert elküldeni nem hangzik valami jól.

 

Gary McKay, a BioWare igazgatója egy blogposztot írt, amit többnyire lefordítottunk, és ebben kifejezte a megszokott PR-szöveggel, hogy jaj de kár, de ötven emberes leépítés történik: „Annak érdekében, hogy megfelelhessünk a következő projektjeink igényeinek, továbbra is a legmagasabb minőségi színvonalhoz tarthassuk magunkat, és biztosítsuk, hogy a BioWare továbbra is virágozhasson egy gyorsan fejlődő iparágban, egy agilisabb és koncentráltabb stúdió felé kell elmozdulnunk. Ez lehetővé teszi a fejlesztőink számára a gyors iterációt, a több kreativitás felszabadítását, és a fejlesztés felfutása előtt világos elképzelést alakítunk ki arról, hogy mit építünk. Ennek eléréséhez olyan helyzetben találjuk magunkat, ahol a változás szükséges. Bármilyen nehéz is ezt kimondani, a fejlesztéshez való hozzáállásunk újragondolása azt jelenti, hogy a stúdió változó igényeinek megfelelően átszervezzük csapatunkat. Ennek az átalakulásnak a részeként körülbelül 50 pozíciót szüntetünk meg a BioWare-nél. Ezt mélyen fájdalmas és megalázó leírni. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a folyamatot empátiával, tisztelettel és világos kommunikációval kezeljük. Ez utóbbit szem előtt tartva szeretném egy pillanatra elmesélni, hogyan jutottunk idáig, mit teszünk a kollégáink támogatása érdekében, és mit jelent ez a BioWare jelenlegi és jövőbeli játékai számára.

Hosszas mérlegelés és gondos tervezés után egy olyan hosszú távú elképzelést dolgoztunk ki, amely megőrzi a stúdió egészségét, és jobban lehetővé teszi számunkra, hogy azt tegyük, amihez a legjobban értünk: kivételes, történetvezérelt egyjátékos élményeket hozzunk létre tele hatalmas világokkal és gazdag karakterekkel. Ez a jövőkép egyensúlyt teremt a stúdió jelenlegi igényei között (nevezetesen, hogy biztosítsuk a Dragon Age: Dreadwolf egy kiemelkedő játék legyen) a jövőjével, beleértve a következő Mass Effect sikerét. Részben azért döntöttünk a mostani lépés mellett, hogy a lehető legtöbb belső lehetőséget biztosítsuk a befolyásolt kollégáknak. Ezek a változások egybeesnek az Electronic Arts más stúdióiban jelenleg is nyitva álló jelentős számú pozícióval. Az érintett munkatársak szakmai forrásokat és segítséget kapnak, amikor ezekre a pozíciókba pályáznak. Bár nem valószínű, hogy mindenki talál majd új szerepet a vállalaton belül, elkötelezettek vagyunk amellett, hogy támogassuk munkatársainkat a változások átvészelésében. Őszinte reményünk, hogy folytatni tudják példaértékű munkájukat olyan stúdióknál, amelyeknek óriási hasznára válhat a tehetségük.

[…] A Mike Gamble által vezetett veterán csapat folytatja a következő Mass Effect előkészítő munkálatait. A minőség iránti elkötelezettségünk továbbra is a Sarkcsillagunk. Bármilyen közhelyesen hangzik is, tényleg soha nincs jó idő az ilyen változtatásokra, de bízunk benne, hogy a megfelelő vezetők és csapat áll a helyükön, akiknek van elképzelésük, szenvedélyük és bizonyított tapasztalataik, hogy világszínvonalú Dragon Age és Mass Effect élményeket nyújtsanak, amelyeket a rajongóink imádni fognak. Egyelőre szeretnék köszönetet mondani mindenkinek a BioWare-nél a múltban és a jelenben dolgozóknak azért, hogy olyanná tették a stúdiót, amilyen. Szeretném megköszönni a közösségünknek is a folyamatos támogatást. Alig várjuk, hogy többet is felfedhessünk a Dreadwolfról, és alig várjuk, hogy felfedezzük, mit tartogat még a jövő,” írta McKay.

Szokatlan a magyarázat. Eddig se hallottunk olyat, hogy egy kisebb csapattal minőségi játékot fejlesszen egy stúdió. Ráadásul úgy, hogy az Electronic Arts hülyére keresi magát a szerencsejáték-függőkön az Ultimate Teammel. És közben két játékot fejleszt a stúdió. Valami nem tetszik az időzítéssel kapcsolatban. Ugye ez nem egy újabb lépés volt a BioWare en bloc megszűnése felé…? Még akkor is, ha egy játéktesztelő csoport, a Keywords érintett.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu