Miközben a Dragon Age: Dreadwolf és az új Mass Effect készül, ennyi embert elküldeni nem hangzik valami jól.
Gary McKay, a BioWare igazgatója egy blogposztot írt, amit többnyire lefordítottunk, és ebben kifejezte a megszokott PR-szöveggel, hogy jaj de kár, de ötven emberes leépítés történik: „Annak érdekében, hogy megfelelhessünk a következő projektjeink igényeinek, továbbra is a legmagasabb minőségi színvonalhoz tarthassuk magunkat, és biztosítsuk, hogy a BioWare továbbra is virágozhasson egy gyorsan fejlődő iparágban, egy agilisabb és koncentráltabb stúdió felé kell elmozdulnunk. Ez lehetővé teszi a fejlesztőink számára a gyors iterációt, a több kreativitás felszabadítását, és a fejlesztés felfutása előtt világos elképzelést alakítunk ki arról, hogy mit építünk. Ennek eléréséhez olyan helyzetben találjuk magunkat, ahol a változás szükséges. Bármilyen nehéz is ezt kimondani, a fejlesztéshez való hozzáállásunk újragondolása azt jelenti, hogy a stúdió változó igényeinek megfelelően átszervezzük csapatunkat. Ennek az átalakulásnak a részeként körülbelül 50 pozíciót szüntetünk meg a BioWare-nél. Ezt mélyen fájdalmas és megalázó leírni. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a folyamatot empátiával, tisztelettel és világos kommunikációval kezeljük. Ez utóbbit szem előtt tartva szeretném egy pillanatra elmesélni, hogyan jutottunk idáig, mit teszünk a kollégáink támogatása érdekében, és mit jelent ez a BioWare jelenlegi és jövőbeli játékai számára.
Hosszas mérlegelés és gondos tervezés után egy olyan hosszú távú elképzelést dolgoztunk ki, amely megőrzi a stúdió egészségét, és jobban lehetővé teszi számunkra, hogy azt tegyük, amihez a legjobban értünk: kivételes, történetvezérelt egyjátékos élményeket hozzunk létre tele hatalmas világokkal és gazdag karakterekkel. Ez a jövőkép egyensúlyt teremt a stúdió jelenlegi igényei között (nevezetesen, hogy biztosítsuk a Dragon Age: Dreadwolf egy kiemelkedő játék legyen) a jövőjével, beleértve a következő Mass Effect sikerét. Részben azért döntöttünk a mostani lépés mellett, hogy a lehető legtöbb belső lehetőséget biztosítsuk a befolyásolt kollégáknak. Ezek a változások egybeesnek az Electronic Arts más stúdióiban jelenleg is nyitva álló jelentős számú pozícióval. Az érintett munkatársak szakmai forrásokat és segítséget kapnak, amikor ezekre a pozíciókba pályáznak. Bár nem valószínű, hogy mindenki talál majd új szerepet a vállalaton belül, elkötelezettek vagyunk amellett, hogy támogassuk munkatársainkat a változások átvészelésében. Őszinte reményünk, hogy folytatni tudják példaértékű munkájukat olyan stúdióknál, amelyeknek óriási hasznára válhat a tehetségük.
[…] A Mike Gamble által vezetett veterán csapat folytatja a következő Mass Effect előkészítő munkálatait. A minőség iránti elkötelezettségünk továbbra is a Sarkcsillagunk. Bármilyen közhelyesen hangzik is, tényleg soha nincs jó idő az ilyen változtatásokra, de bízunk benne, hogy a megfelelő vezetők és csapat áll a helyükön, akiknek van elképzelésük, szenvedélyük és bizonyított tapasztalataik, hogy világszínvonalú Dragon Age és Mass Effect élményeket nyújtsanak, amelyeket a rajongóink imádni fognak. Egyelőre szeretnék köszönetet mondani mindenkinek a BioWare-nél a múltban és a jelenben dolgozóknak azért, hogy olyanná tették a stúdiót, amilyen. Szeretném megköszönni a közösségünknek is a folyamatos támogatást. Alig várjuk, hogy többet is felfedhessünk a Dreadwolfról, és alig várjuk, hogy felfedezzük, mit tartogat még a jövő,” írta McKay.
Szokatlan a magyarázat. Eddig se hallottunk olyat, hogy egy kisebb csapattal minőségi játékot fejlesszen egy stúdió. Ráadásul úgy, hogy az Electronic Arts hülyére keresi magát a szerencsejáték-függőkön az Ultimate Teammel. És közben két játékot fejleszt a stúdió. Valami nem tetszik az időzítéssel kapcsolatban. Ugye ez nem egy újabb lépés volt a BioWare en bloc megszűnése felé…? Még akkor is, ha egy játéktesztelő csoport, a Keywords érintett.
Forrás: WCCFTech