A GSC Game World egyik embere szerint az Epic Games technológiájában található Nanite és Lumen elengedhetetlen volt a régóta várt játék kivitelezésében.
A Gamescomon az ukrán stúdió kiállította a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl-t egy játszható demóval, illetve egy új játékmenetes videóval is jelentkezett a csapat (ezekről mind beszámoltunk). A német IGN-nek pedig interjút adott Evgeniy Grygorovich, aki nem csak a játék rendezője, hanem a GSC Game World vezérigazgatója is. Több kérdésre is válaszolt, így arra is, hogy miért volt fontos számukra az Unreal Engine 5-re történő váltás a fejlesztés során:
„Lehet, hogy reklámnak hangzik, de valójában úgy gondoljuk, hogy az Unreal Engine 5 a lehető legjobb megoldás számunkra, mert a benne rejlő funkciók, a Nanite és a Lumen rendszerek voltak azok, amiket hiányoltunk a S.T.A.L.K.E.R. 2-ből. Ezek voltak a megfelelő téglák ahhoz, hogy megfelelő módon fejezzük be a játékunkat. Korábban eljutottunk egy olyan pontra, amikor sokat kellett csökkentenünk a modellek és a textúrák minőségén. Az Unreal Engine 5-tel elkezdtünk együtt dolgozni az Epic csapatával a technológia játékunkba való implementálásán, és világossá vált, hogy lehetővé teszi számunkra, amit akartunk. Kezdetben nem volt teljesen világos, hogy mennyire fog jól működni, de most, hogy már gyártásra kész, nagyon jó. Azt hiszem, jó döntés volt az Unreal Engine 5-re váltani.
Számunkra ez egy új motor is volt, mivel még nem készítettünk játékot az Unreal Engine-nel, így a S.T.A.L.K.E.R. 2-vel a nulláról kezdtük. Ez nagyon különbözik attól, ahogyan a fejlesztők általában dolgoznak, amikor folytatásokat készítenek, ahol az előző játékok alapját és motorját veszik alapul, és fejlesztéseket, módosításokat végeznek, vagy új funkciókat adnak hozzá. A semmiből csinálni valamit egy új technológián, ami korábban nem létezett, ráadásul a legújabb konzolokon, nagyon érdekes és egyben frusztráló volt. Nagyon jól szórakoztam [a fejlesztés során],” nyilatkozta Grygorovcych.
A S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl a legújabb sajtódokumentáció szerint 2024 első negyedévében jön Xbox Series-re és PC-re, továbbá az Xbox Game Passon is elérhető lesz. A megjelenése után bővülni fog a többjátékos módokkal is.
Forrás: WCCFTech