A finn stúdió kommunikációs igazgatója beismerte, hogy a nagy létszám ellenére nem olyan egyszerű a feladatuk a már több mint egy évtizede várt folytatás fejlesztésével…
Thomas Puha, a Remedy Entertainment kommunikációs vezetője a Twitteren elismerte, hogy bár tényleg több mint 100 alkalmazottjuk dolgozik az Alan Wake 2-n, a körülmények mégis egy nehéz feladattá tették a Northlight engine-en futó folytatás kivitelezését. Ennek PC portjáról megtudtuk, hogy támogatni fogja a path tracinget, továbbá az Nvidia videókártyáival rendelkező játékosok a DLSS 3.5-öt is bevethetik, amik a környezetre lesznek kiemelt hatással.
„Azt is elmondom, hogy valahogy ezt a játékot átlagosan 130 emberrel, körülbelül négy évnyi fejlesztési idő alatt (ez az idő egy nagyon rugalmas fogalom) készítjük. A minőségi szinthez képest, amit elértünk, az hihetetlen. Nagyon-nagyon messze vagyunk a belsős fejlesztők, vagy más nagy stúdiók erőforrásaitól. Emellett messze ez a legnehezebb játék, amit a Remedy Entertainmentnél eltöltött nyolc évem alatt el tudtam készíteni. Ott volt a COVID, továbbá a Remedy huszonnyolc éves története legnagyobb átalakulása alatt áll, ami egyedi kihívásokat jelent (mint sok más fejlesztőnek), és ott van sok hullámvölgy is. Ilyen az élet, de valahogy mégis megbirkózunk vele,” írta Puha.
Az Alan Wake 2-t az Epic Games Publishing finanszírozta, így ők is fogják kiadni a játékot (a lemezes kiadásban pedig ne reménykedjünk: a finnek kimondták, hogy csak digitálisan keressük az újságíró és az FBI-nyomozó kalandjait), igaz, egy nagyon minimális, mindössze tíz napos halasztással, így október 17-e helyett 27-én számítsunk rá PlayStation 5-ön, Xbox Series-en, illetve PC-n. PC-n az Epic Games miatt csak az Epic Games Store-on keressük feltehetőleg egy évig a játékot, amit tehát egy viszonylag kicsi csapat hozott össze, hiszen az AAA cégekhez képest 130 alkalmazott nem nevezhető hatalmas csapatnak.
Az viszont kétségtelen, hogy az Alan Wake 2 az idei év egyik leginkább várt játéka.
Forrás: WCCFTech