A Gearbox még nem erősített meg semmit egy esetleges Borderlands 4-ről, de néhány közelmúltbeli franchise-cím mintája talán támpontot adhat.
A Gearbox nagyon kevés információt adott a Borderlands franchise következő fővonalbeli bejegyzésének fejlesztésével kapcsolatban. A Borderlands 4-gyel kapcsolatban olyan pletykák kaptak szárnyra, amelyek a sorozat tervét sejtetik. A megjelenési dátummal, a cselekménnyel és a karakterekkel kapcsolatos találgatások már egy ideje keringenek. Ám a nem hivatalos információkat mindig óvatosan kell kezelni.
A rajongók már tavaly is spekuláltak arra, hogy a Borderlands 4 fejlesztésével kapcsolatban lesz valami hír, de a Gearbox és a 2K részéről csak rádiócsend volt, ami csalódást okozott a játékosoknak.
A rajongókat azonban nem hagyták egyszerűen cserben. Ugyanis a Tiny Tina’s Wonderlands című spin-off cím megjelenése potenciális támpontokat adott a Borderlands 4 fejlesztésével kapcsolatban.
A Borderlands 3 DLC-i és a Tiny Tina’s Wonderlands megjelenése alapján a játékosok egy dologban már biztosak lehetnek a Borderlands 4-gyel kapcsolatban. Néhány rajongó csalódott volt, amikor a Gearbox bejelentette, hogy 2019-ben nem lesz játszható karakteres DLC a Borderlands 3-hoz. Hiszen az új karakterek hozzáadása régóta a Borderlands megjelenés utáni élmény egyik alapeleme.
A Gearbox azonban 2022-ben ismét kitartott a saját álláspontja mellett. A Tiny Tina’s Wonderlands játékmenetét úgy indította el, hogy nem voltak alapvető játszható karakterek. Nem tervezte a szereplők DLC-n keresztüli bővítését sem. Ez a következetesség az elmúlt évek során azt jelzi, hogy a Gearbox a Borderlands 4 esetében is hasonlóan járhat el.
A Gearbox legutóbbi fejlesztési mintái arra utalnak, hogy nem lesznek játszható karakterek a Borderlands 4 DLC-kben
A Borderlands 3 esetében a Gearbox a négy játszható alap Vault Huntersre koncentrált. Ahelyett, hogy további karakterekre szórta volna az erőforrásait. A fejlesztő adatokat idézett a döntés alátámasztására, amelyek szerint a játékosok ritkán töltöttek jelentős időt a DLC-karakterekkel, mielőtt visszatértek volna az alapjátékból ismert kedvenceikhez. A Gearbox optimalizálni akarta a fejlesztést a játékosok által megismert és megszeretett alap Vault Huntersre. Ezért új képességfákkal díszítette a karaktereket, hogy továbbfejlessze a mechanikájukat. A Borderlands 3 designer’s cut frissítésében a fő karakterek – FL4K, Amara, Moze és Zane – új képességfákat kaptak új akciókészségekkel és képességekkel.
A Tiny Tina’s Wonderlands bizonyos értelemben ugyanezt a filozófiát követi, mivel a megjelenéskor nincsenek karakteropciók: egy karakterkészítő részleggel helyettesíti, amely lehetővé teszi a játékosok számára a karakterek testreszabásának szabadságát, és hat karakterosztály közül választhatnak.
Bár a Blightcaller osztály a Shattering Spectreglass DLC-vel debütált, nem voltak alapvető játszható karakterek, ami még inkább eltért a Borderlands hagyományaitól. Fontos azonban megjegyezni, hogy a Tiny Tina’s Wonderlands csak egy spin-off, és a mechanikája nem feltétlenül lesz hatással a fő sorozatra.
Forrás: ComicBook.com