A legutóbb a Stray Godsszal jelentkező ex-BioWare-fejlesztő védelmébe vette a belga stúdiót a kivágott tartalmak miatt.
Mielőtt a Stray Gods kapcsán musicales stílusra váltott volna, Gaider korábban a Baldur’s Gate II-n, a Neverwinter Nightson, a Star Wars: Knights of the Old Republicon, illetve az összes Dragon Age-en dolgozott, szóval a franchise hozzá is kötődik. A Twitteren azt írta, hogy minden módon képes volt a Baldur’s Gate 3 az első két rész érzését visszahozni, ezért pedig egy remek folytatásnak nevezhető, ami méltó módon viseli magán az IP nevét.
Mi is beszámoltunk a Baldur’s Gate 3 második patchéről, ami helyre fogja állítani például az epilógusokból a kivágott tartalmakat. Erre Gaider is reflektált, és a Larian védelmére kelt, ugyanis beismerte, hogy a második részből is ki kellett hagyniuk egyet s mást. Elmagyarázta, hogy miképp kellene hozzáállni a játékokból a fejlesztés során kivágott tartalmakhoz: „Nem vagyok meglepve, hogy a Baldur’s Gate 3-ból kivágtak pár dolgot. A Baldur’s Gate 2 fejlesztésében is rengeteg dolgot vettünk ki, néhányat már a fejlesztés elején, néhányat pedig még azután is, hogy már rengeteg munkát öltünk bele… Ez majdnem minden játékban előfordul. Az összes Dragon Age is így járt. A fenébe is, még a Stray Godsban is volt néhány jelentős vágás.
Amit nem szabad elfelejteni, amikor a kivágott tartalmakról beszélünk: 1. Ha későn vágták ki, akkor valószínűleg nem működött technikailag, koncepcionálisan, vagy mindkét értelemben. 2. Sok vágás elég korán történt ahhoz, hogy soha ne legyen „igazi”. 3. A legtöbb kivágást nem lehet helyre állítani; őszintén szólva egyszerűbb lenne újrakezdeni. Azt hiszem, az emberek úgy képzelik el, hogy ez egy tökéletes, funkcionális dolog volt, amit a fejlesztők önkényes okokból eltávolítottak, miközben az igazság az, hogy sok mindent kivágtak volna még akkor is, ha a fejlesztők varázslatos módon több időt kapnának a játékon való munkára,” írta Gaider.
Úgyhogy ez is egy jó elismerés a belga stúdiónak.
Forrás: WCCFTech