A Larian elismerte, hogy a Baldur’s Gate 3 karakterei egy hiba miatt voltak egy kicsit, hmm, „szexuálisan túlfűtöttek”…
A Baldur’s Gate 3 egy könyörtelenül kanos videójáték, írták többen is a megjelenés idején. Ez biztosan leírja azt a sokkot, amit akkor éreztem, amikor az ismert githyanki morgós Lae’zel hirtelen közölte velem, hogy bohóckodni akar, három óra játékidő után. „Ms Lae’zel, én történetesen a BioWare Sex University-n végeztem” – mondtam neki szigorúan, miközben megigazítottam a taláromat. „Ha egy RPG-ben tüzes liezonra készülök, akkor az 60 óra múlva lesz, közvetlenül a végső csata előtt, és valljuk be, inkább megijedek a partitársak elidegenedésétől, és a végén mindenkivel barátkozom.”
Lae’zel azonban meggyőzőnek bizonyult – „Tetszik, ahogy bűzlesz” – így fogalmazott, azt hiszem -, és egy merész fade-to-black után diadalmasan összefonódtunk a koitusz utáni boldogságban. Nos, megkockáztatva, hogy empirikusan bizonyítsam, hogy a romantika halott, kiderült, hogy mindez technikai problémának tudható be.
A Larian vezérigazgatója, Sven Vincke szerint a Baldur’s Gate 3 karakterei véletlenül úgy lettek kódolva, hogy a megjelenéskor nagyon alacsony legyen a sztenderdjük a párválasztás terén. Haha, fogalmam sincs, hogy az milyen…
„Szóval… ez egy bug volt” – mondta Vincke a TheGamer-nek a PAX West-en folytatott beszélgetés során. „A jóváhagyási küszöbértékek túl alacsonyak voltak, amikor szállítottuk. Ezért voltak olyan kanosak az elején. Nem így kellett volna lennie. Azóta kijavítottuk, legalábbis néhányuknál. Néhányat még mindig javítunk.” Vincke nem pontosította, hogy pontosan kiket „javítottunk ki”, és kiket kell még deszekvenciázni, de hozzátette, hogy a hiba különösen a simulékony beszédű varázslót, Gale-t érintette. „[Neki] nem úgy kellett volna lennie, mintha azonnal benne lenne.”
Vincke kitért arra is, hogy a játékosoktól vegyes reakciók éreztek a Baldur’s Gate 3-ban a lánykérésre, és egyetértett azzal, hogy „problémás” lenne, ha az emberek a valóságban is így viselkednének. „Sokan voltak, akik élvezték. De túl gyors volt” – mondta. „Azt kellett volna szimulálnia, hogy milyenek a valódi kapcsolatok”.
Forrás: TheGamer