Mass Effect 4: egy elem kimaradhat, ami az Andromedában ott volt!

A BioWare egyik következő játéka (ugyanis készül a Dragon Age: Dreadwolf is!) játékmenetében egy dologtól megszabadulhatott, ha hihetünk a pletykáknak.

 

A Mass Effect: Andromeda valamennyire nyílt világú volt. Nem volt teljesen az, de 2017-ben még nem volt olyan gyakori, és lehet, hogy jobb lett volna, ha lineráisabb élményt kínál. A franchise-nak ez a játék lett a mélypontja, és 2020-ban erősítette meg a BioWare, hogy elkezdte a Mass Effect 4 fejlesztését. Azóta több teasert is láttunk, de a játékmenetével kapcsolatos bemutató eleddig nem történt meg, és nem tudni, hogy pontosan hol is tart a csapat a fejlesztésben. A Dragon Age: Dreadwolf közelebb van a célvonalhoz, ezt nem is vitatjuk (holott többször is átesett egy rebooton, mert a monetizáció először belépett a projektbe, majd kivette onnan az Electronic Arts).

A Windows Centralnak író Jez Corden a legújabb The Xbox Two Podcast során arról beszélt, hogy a Mass Effect 4 ejti a megosztónak bizonyuló nyílt világot, hogy a franchise klasszikus formátuma vissza tudjon térni. Aki nem ismeri a Mass Effectet, elmagyarázzuk: lényegében van egy központ, ahonnan mi dönthetjük el, hogy milyen sorrendben teljesítjük a rendelkezésünkre álló küldetéseket (beleértve a hűségre vonatkozó mellékfeladatokat). Bár a harci szekciók többnyire lineárisak voltak, gyakran voltak félreeső, titkos helyek sok-sok jutalommal. Ezt a formulát lecserélte a Mass Effect: Andromeda a Dragon Age: Inquisitionben látott részlegesen nyílt világra.

Ha a régi rendszert alkalmazza a BioWare, akkor lehetősége lesz megfelelően kidolgozni a két csillagrendszert (a pletykák szerint erre számíthatunk; a sorozat többi részében csak egy galaxis volt). Egy nyílt világú űr-RPG-t ki lehet dolgozni több tucat galaxissal és ezernyi bolygóval, ha procedurálisan generáltak azok (lásd No Man’s Sky, Starfield…), de a Mass Effect eddig arról volt híres, hogy mindent emberek hoztak létre benne.

A nyílt világú játékok fejlesztése a legtöbb munkát igényli… és mivel a BioWare többször is az erőltetett menetről (crunch) kapott híreket (főleg az Anthem esetében…), talán nem folyamodnak ehhez.

Forrás: GameRant

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu