A BioWare egyik következő játéka (ugyanis készül a Dragon Age: Dreadwolf is!) játékmenetében egy dologtól megszabadulhatott, ha hihetünk a pletykáknak.
A Mass Effect: Andromeda valamennyire nyílt világú volt. Nem volt teljesen az, de 2017-ben még nem volt olyan gyakori, és lehet, hogy jobb lett volna, ha lineráisabb élményt kínál. A franchise-nak ez a játék lett a mélypontja, és 2020-ban erősítette meg a BioWare, hogy elkezdte a Mass Effect 4 fejlesztését. Azóta több teasert is láttunk, de a játékmenetével kapcsolatos bemutató eleddig nem történt meg, és nem tudni, hogy pontosan hol is tart a csapat a fejlesztésben. A Dragon Age: Dreadwolf közelebb van a célvonalhoz, ezt nem is vitatjuk (holott többször is átesett egy rebooton, mert a monetizáció először belépett a projektbe, majd kivette onnan az Electronic Arts).
A Windows Centralnak író Jez Corden a legújabb The Xbox Two Podcast során arról beszélt, hogy a Mass Effect 4 ejti a megosztónak bizonyuló nyílt világot, hogy a franchise klasszikus formátuma vissza tudjon térni. Aki nem ismeri a Mass Effectet, elmagyarázzuk: lényegében van egy központ, ahonnan mi dönthetjük el, hogy milyen sorrendben teljesítjük a rendelkezésünkre álló küldetéseket (beleértve a hűségre vonatkozó mellékfeladatokat). Bár a harci szekciók többnyire lineárisak voltak, gyakran voltak félreeső, titkos helyek sok-sok jutalommal. Ezt a formulát lecserélte a Mass Effect: Andromeda a Dragon Age: Inquisitionben látott részlegesen nyílt világra.
Ha a régi rendszert alkalmazza a BioWare, akkor lehetősége lesz megfelelően kidolgozni a két csillagrendszert (a pletykák szerint erre számíthatunk; a sorozat többi részében csak egy galaxis volt). Egy nyílt világú űr-RPG-t ki lehet dolgozni több tucat galaxissal és ezernyi bolygóval, ha procedurálisan generáltak azok (lásd No Man’s Sky, Starfield…), de a Mass Effect eddig arról volt híres, hogy mindent emberek hoztak létre benne.
A nyílt világú játékok fejlesztése a legtöbb munkát igényli… és mivel a BioWare többször is az erőltetett menetről (crunch) kapott híreket (főleg az Anthem esetében…), talán nem folyamodnak ehhez.
Forrás: GameRant