Unreal Engine 5 és DLSS támogatással futna majd a Switch 2?! Izgalmas információk láttak napvilágot!

Legalább két forrás is megerősíti a Nintendo titkos konzol bemutatóját a Gamescomon, ahol állítólag a „kiválasztottaknak”, titokban, zárt ajtók mögött mutatták be a japán cég új konzolját.

 

A pletyka akkor szellőzött meg, amikor az EuroGamer kiderítette, hogy a Nintendo valószínűleg bemutatta a Switch utódját, amit nem hivatalosan „Switch 2”-nek neveznek, egy zártkörű előadáson válogatott játékfejlesztőknek az elmúlt hónapban megrendezett, széles körben látogatott Gamescom eseményen. A jelentések szerint a Nintendo technikai demonstrációkat tartott a jövőbeni, jövő évre tervezett konzoljukhoz.

Az EuroGamer beszámolója itt véget is ér, de a VideoGameChronicles gyorsan megkérdezte a saját belső forrásait, hogy erősítsék meg a híreket. Az ő információik szerint a Nintendo egy fokozott változaton dolgozik a „The Legend of Zelda: Breath of the Wild” című játékból, amely javított képkocka-sebességgel és felbontással rendelkezik az állítólagos Switch 2-re. Bár a specifikus felbontási adatok továbbra is ismeretlenek, általánosan elfogadott, hogy a Switch 2 magasabb felbontást kínálna az aktuális modellhez képest, amelynek a felbontása mindössze 1200×720 pixel.

A történet kiegészítéseként a kiadvány állítja, hogy a Nintendo bemutatott egy Unreal Engine 5 technológiai demonstrációt, amit „Matrix Awakens”-nek hívnak.

Ez a különleges bemutató korábban már felkeltette az Xbox Series X és PlayStation 5 figyelmét is, bemutatva az erősített motor képességeit. Ami különösen figyelemre méltó, hogy ebben a demóban állítólag az NVIDIA Deep Learning Super Sampling (DLSS) technológiáját is beépítették, amit már régóta pletykálnak, hogy integrálnak az új Switch konzolba.

Egy másik VGC forrás azt állítja, hogy a Nintendo bemutatta az Epic lenyűgöző The Matrix Awakens Unreal Engine 5 technológiai demóját […] A demót állítólag az Nvidia DLSS feljavító technológiájával futtatták, előrehaladott sugárkövetéssel és olyan vizuális elemekkel, amelyek összehasonlíthatók a Sony és Microsoft jelenlegi generációs konzoljaival (azonban érdemes megjegyezni, hogy ez nem jelenti azt, hogy a Switch utód azonos nyers teljesítménnyel rendelkezne, mint a PS5 vagy az Xbox Series X, amelyek nem hordozható eszközök).

— Andy Robinson, VideoGameChronices

Érdemes megjegyezni, hogy a jelenlegi Switch egy NVIDIA System on a Chip (SoC) rendszeren fut, amely az öregedő Maxwell architektúrát használja. Továbbá, a jelentés megerősíti a korábbi spekulációkat a feljavításról, amikor az állítólagos új konzolt dokkoló állomáshoz csatlakoztatják. A jelenlegi modell Full-HD felbontást ér el dokkolva, de ésszerű lenne 4K támogatásra számítani az elkövetkező konzollal.

Még érdemes megemlíteni, hogy ugyanezen források szerint a Nintendo már kiosztott fejlesztői készleteket válogatott stúdióknak, mivel az új konzol úgy tűnik, jól halad a 2024-es megjelenés felé. Továbbá, a jelentés azt sugallja, hogy a Switch 2 kezdeti kiadása valószínűleg el fogja hagyni az OLED technológiát egy költségbarát LCD opció javára.

Bár az e rendszerhez tartozó specifikus NVIDIA SoC részletek nincsenek közzétéve, a potenciális támogatás a DLSS képkocka-generálásra jelentős előrelépés lenne ebben az alacsony energiafogyasztású konzolban. Ez a fejlesztés közvetlen versenybe hozná az erőteljes AMD Zen4/RDNA3-alapú rendszerekkel, amelyek valószínűleg Zen5/RDNA3.5 architektúrába evolválódik jövőre.

Forrás: EuroGamer, VideoGameChronicles Gamerant

 

 

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu