Mass Effect 4: a Starfield egyik elemét nem lenne bűn lemásolni

Jótól jó ötletet jól átvenni nem bűn főleg akkor, ha a kivitelezéssel a játékmenet is mélyülni tud.

 

Sem a BioWare-től a Mass Effect, sem a Bethesda Game Studiostól a Starfield nem rugaszkodik el jelentősen a való világtól. Mindkettő IP történelmileg hiteles alapokra lett felépítve, így nem annyira sci-fi, amit a Star Wars képvisel. Mindkét IP lehetővé teszi a galaxis felfedezését, a földönkívüliekkel vaó interakciót, és az űrhajónk sem elhanyagolható. A Starfield viszont a Mass Effect: Andromedával egy dologban közösködik (amit a Mass Effect 4-nek később el kellene hagynia, erről is írtunk): egy nagyobb, nyílt világ áll a játékosok rendelkezésére.

Viszont ha a Starfield bolygós felfedezését átemeli a Mass Effect 4, az még jó eredményhez vezethet. Ehhez kellene az is, hogy bolygónként eltérő gravitáció legyen. Igaz, a No Man’s Sky-hoz hasonlóan a Starfield legtöbb masszív természetes környezete procedurálisan (véletlenszerűen) lett létrehozva. A nagyobb gravitáció jobban megterhelné állóképességünket, míg az alacsonyabb gravitáció ennek ellenkezőjét biztosíthatná a kapitánynak és csapatának. A harcokban is megnyilvánulhata a gravitáció okozta különbségek tömkelege.

A BioWare mindegyik bolygót másnak érzékeltethetné, és ha a Mass Effect: Andromeda booster packja visszatérne a Mass Effect 4-ben, még inkább bővülhetne a játékmenetben bekövetkező variáció, amit az eltérő gravitáció biztosíthatna. Ám nem biztos, hogy a Starfield kellene, hogy mérce legyen, mert merőben más játék az a BioWare IP-jéhez képest. A Mass Effect eddigi összes részében a Földéhez hasonló gravitációs erő hatott a karakterekre, de talán a jelenlegi konzolgeneráción (PlayStation 5, Xbox Series) már ennek is változnia kellene. Már nem vagyunk a PS3-on és az X360-on (a Mass Effect ekkortájt indult hódító útjára).

A Mass Effect 4 talán a PlayStation 5, Xbox Series, PC hármasra fog megjelenni, de ha 2-3 év kell a BioWare-nek a Dragon Age: Dreadwolf kiadása után a fejlesztéshez, talán már a következő konzolgenerációban láthatjuk csak az új Mass Effectet.

Forrás: GameRant

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu