Ugyanezt már nem lehet a franchise legújabb fő epizódjáról, a Dragon Quest XII: The Flames of Fate-ről elmondani.
Lassan két és fél éve, 2021 májusában jelentette be a Square Enix, hogy a Dragon Quest III-ból is készül 2D-s, HD verzió (kicsivel komolyabb elképzelésre kell gondolni, mint amit a Final Fantasy I-VI Pixel Remaster sorozat képvisel), de még mindig nem jelent meg a játék. De talán sokat nem kell várni rá, ugyanis Horii Yuji, a Dragon Quest alkotója a World Cosplay Summit 2023-on (ezt Nagoyában, Japánban rendezték meg augusztus elején) a Famitsunak elárulta, hogy a játéktesztelésben, ellenőrzésben is részt vesz, és a fejlesztés elején alaposan felügyelt és módosított pár dolgot, ugyanis szerinte a fejlesztés kezdete kifejezetten fontos.
Horii azonos mértékben van jelen a Dragon Quest Monsters: The Dark Prince fejlesztésében mint a Dragon Quest III in HD-2D és a Dragon Quest XII: The Flames of Fate munkájában. A DQ3 esetében alkotóként sokat tud róla, így ott tanácsot ad, hogy ha valamilyen változtatás lenne, akkor miképp történjen annak kivitelezése. A Dragon Quest XII: The Flames of Fate (amit szintén 2021 májusában jelentettek be) kapcsán Horii nem sokat tud mondani, de a Dragon Quest III in HD-2D fejlesztése szerinte egész jól halad.
A franchise rajongói mindhárom játékot várják (igaz, a Monsters ezek közül értelemszerűen egy spin-off, így nem egy remake vagy egy új epizód), de Horii hozzátette, hogy sok más dolgon is dolgoznak, és reméli, hogy a közönség ezeket is ugyanolyan elánnal fogja majd várni. Erről vakon értelemszerűen nem tudunk mit mondani, hiszen ki tudja, hogy mi készül még.
A Square és az Enix jó két évtizede megtörtént fúziójakor a Final Fantasy mellett a Dragon Quest is egy háztető alá költözött (a DQ ugyanis az Enix IP-je volt!), szóval a japán cégnek a JRPG-k terén egyáltalán nincs miért szégyenkeznie.
Forrás: Gematsu