A Baldur’s Gate 3 harmadik javítócsomagja élesben van, tele tartalommal, és néhány olyan javítást hajt végre, aminek örülök – és néhányat, vicces, vagy inkább ami halálra rémít.
Mindenekelőtt üdvözöljük a Mac-felhasználókat! Mostantól Macen is játszhattok. Mindenképpen nézzétek meg a minimális specifikációs követelményeket, és ne felejtsétek el eltávolítani és újratelepíteni a játékot (ha az Early Accesset játszottátok), hogy zökkenőmentes legyen az átállás a teljes kiadásra.
Emellett a Magic Mirror is élesben működik, így a játékosok a karakterüknek adhatnak egy nagyon szükséges hajvágást (vagy teljes arcátalakítást).
Ha már ezt a két nagy frissítést elhagytuk, belemerülhetünk a javítás részleteibe. Mint említettem, ez nagyszabású.
A Baldur’s Gate 3 harmadik felvonásának spoilerei következnek.
Egy dolog, amit a PS5-ös értékelésben sokan említettek, hogy mennyire nehéz mindent látni. Megemlítettem, hogy mivel az ikon, ami azt jelzi, hogy milyen tárgyak vannak felszerelve a karakteredre a leltárban, olyan kicsi volt, hogy tévedésből eladtam a ruhákat a testemről. Nos, úgy tűnik, a Larian Studios meghallgatott engem, és megnövelte a felszerelt ikon méretét a konzolon. Úgy tűnik, hogy a hatalmasságok meghallották a kontrollerrel való felfedezéssel és felfedezéssel kapcsolatos panaszaimat is, javítva „azt, hogy a játék hogyan kezeli a tárgyak kiválasztását kontrollerrel”.
Bár elég rendszeresen váltogatom a BG3 konzol és PC között, ezek a javítások miatt lehet, hogy a PS5 lesz a fő játékmódom.
A 3. javítás egy komoly életminőségi frissítéssel is kiegészül, ami a hosszú pihenéseket kevésbé frusztrálóvá teszi. Ahogy haladok előre a játékban, egyre nehezebb elég élelmet szerezni a hosszú pihenésekhez. Fájdalmas, ha elmész a táborba, rájössz, hogy nincs elég élelmed a hosszú pihenéshez, elhagyod a tábort, veszel élelmet, és visszajössz. Az 1. és 2. felvonásban még kereskedhettél Volóval, élelmet vehettél tőle anélkül, hogy el kellett volna hagynod a tábort. De valamiért ez a képesség a 3. felvonásban le lett tiltva. Nincs többé! Larian visszaállította az üzleti engedélyét, és lehetővé teszi, hogy kereskedj vele, amikor a táborodban van. Hurrá!
Néhány ilyen javítás számomra kicsit későn jött, de ettől függetlenül üdvözlendő kiegészítés. Amikor szintet emelsz egy karaktert, a játék mostantól sorba állítja az összes olyan partitársat, akinek szintlépésre van szüksége, így nem kell külön-külön kiválasztanod őket.
- A Cazador harcban is jelentős fejlesztések történtek:
- Cazador mostantól nem tud ködformába változni vagy ködformában maradni, ha mágikus napfényben van, például a nappali fény varázslat által létrehozott napfényben.
És az Ansur elleni harc: - Javítottuk, hogy Ansur Stormheart Nova-ja egyenesen átrobban a jégpajzsokon, amelyek mögé el tudsz bújni. Bárcsak ezt hamarabb javították volna. Az Ansur elleni harc sokkal nehezebb volt, mint kellett volna, különösen azért, mert azt hittem, hogy a jégoszlopok mögé bújva majd megvéd.
- Bár a 3. javítás jegyzetei rendkívül hosszúak, érdemes elolvasni őket magadnak az összes vicces, kontextuson kívüli frissítés miatt. Íme néhány a kedvenceim közül:
- Javítottak a patkányok halálpózain.
- A csapattagok holttesteit mostantól eltávolítják az elbocsátott karakterek hátizsákjából.
- Már nem lehet elintézni, hogy koporsót készítsenek a gyászoló pár gyermekének, megölni a koporsókészítőt, majd visszamenni és azt mondani a párnak, hogy minden rendben volt. (Ez egy bug volt, ti szörnyetegek!)
- A bolti táblák olvasása többé nem számít bűncselekménynek.
- Halsin többé nem ad neked egy utolsó csókot a végső csata előtt, hacsak nem vagy vele ténylegesen kapcsolatban.
- Aztán itt van még néhány feleslegesnek tűnő frissítés:
- Taktikus módban Raphael mostantól fordulónként kétszer többször is támadhat.
- Raphael bölcsesség-képességértéke megnőtt.
- Raphael szintje 16. szintre emelkedett.
- Raphael diabolikus láncai mostantól erősebbek, és akár három célpontot is képesek eltalálni, kissé csökkentett sebzéssel.
- A Raphael elleni harc a Remény Házában elég brutális, de tényleg szükség volt arra, hogy a poklot is kibuheráljuk belőle? Legalább a Larian kijavította azt a hibát is, amikor Harleep Draining Kiss debuffja tartósan sújtja a partitársakat.
Még a Larian is elismeri, hogy néhány ilyen frissítésre nem igazán volt szükség, de a móka kedvéért mégis megtették. Bár ezen a téren a csúcs: „Senki sem kérte ezt, de a nautiloid ceremorfózis jelenetét még rémisztőbbé tettük. Szívesen.”
Ezekkel a frissítésekkel már alig várom, hogy újabb 300 órát tölthessek ebben a játékban.