Néma főszereplőnek lenni szokatlan előnyökkel jár, és ezek elpazarlása a Baldur’s Gate 3-ban megnehezítheti az életet, és tönkretehet néhány lehetőséget.
A beszélgetés hatalmas szerepet játszik a Baldur’s Gate 3-ban, de ellentétben azzal, amit sokan várnának, a hallgatás gyakran a legjobb megoldás. Mivel a BG3 egy klasszikus CRPG stílusú szerepjáték, hatalmas történettel és elágazó interakciókkal, nincs hiány párbeszédes lehetőségekből. Ami megkülönbözteti a legtöbb elődjétől, az a teljes szinkronszínészi teljesítmény. Ez a játék összes karakterére vonatkozik, kivéve a főhőst. Ő időnként tesz megjegyzéseket, de a beszélgetésekben hang nélkül marad. Bár a játék világában a főszereplő továbbra is beszél, a némaság megduplázásának megvan a maga előnye.
A Baldur’s Gate 3 legtöbb beszélgetési lehetősége olyan módszereket kínál, amelyekkel a párbeszédet tovább lehet lendíteni.
Ezek a közbeszólások magukban foglalják a vigasztaló szavakat, a provokatív sértéseket és mindent, ami a kettő között van. A szavak általában önmagukért beszélnek, az egyetlen megjelenő címkéknek inkább a BG3 hátteréhez és a képesség-ellenőrzésekhez van közük, mintsem a válaszok szándék szerinti általános kategorizálásához. Az is lehetséges, hogy a párbeszéd közepén történő támadással teljesen felhagyj a beszélgetéssel. Habár ez a lehetőség bizonyosan nem éri el az illem tiszteletreméltó szintjét.
A BG3-ban a hallgatással fontos beszélgetések játszódhatnak le
Az aktív Baldur’s Gate 3 párbeszédopciókhoz időnként olyan választási lehetőségek is csatlakoznak, amelyek lehetővé teszik a főhős számára, hogy egy pillanatra csendben maradjon, és hagyja, hogy a másik karakter folytassa a beszédet. Bár ez a megközelítés talán nem tűnik a legjobb módszernek arra, hogy az eseményeket egy főterv szerint rendezzük, gyakran igen hatékony a történet jó irányba való előrehaladásában.
Akárcsak a való életben, nem mindig az a legjobb módja a társalgásnak, ha minden alkalmat megragadunk, hogy szót ejtsünk, és a Baldur’s Gate 3 elismeri ezt a tényt, miközben szinte minden fordulóban megengedi a félbeszakítást.
A Baldur’s Gate 3 beszélgetéseiben nem mindig ugyanúgy jelenik meg a csendben maradás lehetősége. Néha a választás egyszerűen a „Maradj csendben”, míg máskor kifejezetten a másik karakter folytatásának engedélyezése a téma. Egy folyamatban lévő beszélgetés harmadik kerékként való szerepeltetése az egyik gyakori forgatókönyv, ahol ez a lehetőség releváns lehet, ahogy az is, ha meghallgatod, ahogy egy karakter elmeséli a háttértörténetét, vagy egy döntés vagy kinyilatkoztatás felé halad. A szituációtól függetlenül, a monológ vagy párbeszéd önálló lejátszására vonatkozó lehetőség beiktatása általában azt jelzi, hogy a beavatkozástól való tartózkodásnak van jogos oka.
A lapítás lehetővé teszi a Baldur’s Gate 3 karaktereinek fejlődését
A Baldur’s Gate 3-ban nagy szerepet játszanak a karakterívek, és a hallgatás választása néha tökéletes módja annak, hogy a karakterek túljussanak a csatákon. Bár némi lökdösődés a helyes irányba nem mindig vezet rosszra, a nagy döntésekkel küzdő párttagok általában képesek a helyes útra térni. Ha hagyjuk, hogy önállóan jussanak következtetésekre, az általában megbízható út, amely segít elkerülni azt a benyomást, hogy a főszereplő mások életét diktálni szeretné, vagy minden adandó alkalommal beleavatkozik.
A Baldur’s Gate 3 második felvonása számos nagyszerű példát kínál az ilyen elágazó utakra, mivel sok Origin-karakter kezdi elérni a célját, ahogy a háttértörténetük feltárul, és a motivációik elkezdenek változni. Shadowheart, aki bizonyos szempontból inkább csendesebb és önreflexívebb karakter, remek példa erre. Egy fontos döntés, amikor az Éjjeli énekről van szó, arra kényszeríti, hogy kritikus döntést hozzon, és a potenciálisan hatalmas következmények, ha Shadowheart a sharrani hitét követi, félelmetesnek tűnhet az a lehetőség, hogy bízzon benne. A választása azonban valójában sokkal biztonságosabb választás.
Ez a konkrét forgatókönyv nagyrészt a főhős és Shadowheart kapcsolatán alapul a Baldur’s Gate 3-ban, mivel a gonosz döntésekkel vagy Shadowheart befolyásolásának hiányával történő végigjátszás esetén ez a lehetőség sikertelen lehet.
Amíg azonban a feltételek pozitívak, kihagyhatja a magas DC-ellenőrzést, amelyre egyébként szükség lenne. Egy másik érdekes Act 2 példa erre a folyamatra akkor merül fel, amikor Gale-lel foglalkozunk egy rejtett szobában a Moonrise-ban. Itt a varázslót saját magára hagyva vissza tudja küzdeni a kísértést, hogy sötét mágiát alkalmazzon, köszönhetően annak, hogy figyelembe veszi Mystra istennő elkerülhetetlen rosszallását.
Forrás: GamePressure