A Capcom komolyan gondolja, hogy az első rész után kiteljesedik, és megvalósul az a koncepció, amit 2012-ben nem lehetett kivitelezni (erről a minap írtunk).
Itsuno Hideaki, a Dragon’s Dogma II rendezője, illetve Hirabayashi Yoshiaki, a producer interjút adott a Gamernek, egy japán publikációnak a Tokyo Game Show során. Hirabayashi elmondta, hogy a kérdőívük eredménye alapján az egyik terület, amire koncentráltak, az a realisztikusabb világ volt, és nem csak vizuálisan tették életszerűbbé, hanem a játékmenet tekintetében is erre törekedtek. Itsuno szerint a fizikai kalkulációkat bevetve egy lejtőnek is szerepe lesz a játékmenetben. A harcokban a magasabb helyszínen való tartózkodás előnyt jelent, de a felmászás sokkal több erőfeszítést igényel a sima talajon történő navigációnál. Ha eldobunk valamit, sokkal ártalmasabb, ha lefelé dobunk valamit, és ha lefutunk egy lejtőn, a sebességünk is növekedik. Ezek mind alkalmazva vannak, hogy egy fantasy világot szimuláljanak.
A lejtőkön könnyű elveszíteni az egyensúlyt, így ha az ellenfelünk lábára célzunk, sokkal könnyebben zakózik (és akár le is gurulhat a lejtőn), és Itsuno szerint sok, a való világban megszokott fizikai törvény a Dragon’s Dogma II-ben is érvényesülni fog. Hirabayashi szerint ez a megközelítés egyfajta elkötelezettség a játék világában való elmerülés biztosítása mellett, és a mozgás másképp érződik a sima talajon és egy emelkedőn. Megismételte, hogy fentről támadni hasznosabb, és szerinte ha ebben nem lenne különbség, akkor az emberek nem éreznék, hogy „a legjobbat kell nyújtanom, hogy előnyös helyzetet teremtsek”. A rendező szerint a döntések (pl. a rövid hegyi út, vagy a hosszabb, mezőt átszelő útvonal) már a realisztikus törvényekre is vonatkoznak, amiket gyakran hanyagolnak a játékokban.
Az RE Engine-en futó Dragon’s Dogma II-nek még nincsen megjelenési dátuma, de lassan kezd úgy tűnni, hogy 2024-ben fog megjelenni PlayStation 5-re, Xbox Series-re, illetve PC-re. Legalább erről gyakran hallunk, ami nem mondható el a korábban bejelentett, de még mindig eléggé rejtőzködő Pragmatáról…
Forrás: WCCFTech