Disney Speedstorm – Miki egér kart játéka

TESZT – Egy free-to-play versenyzős játék, ami tele van követhetetlen pénznemekkel és a Disney karaktereivel. Ha ejtjük a free-to-play elemet, akkor ilyesmit már láthattunk a PS1-en a Walt Disney World Quest: Magical Racing Tourral (amit a Crystal Dynamics fejlesztett), és valamivel az jobb is, hiába van benne kevesebb pálya és karakter. A Disney Speedstormban sincsenek ott a legújabb karakterek, de talán jobb is így.

 

 

Üdvözlünk a Disney Speedstormon! Sodródj bele a Disney és Pixar világai által ihletett nagy sebességű pályákon játszódó, hősökre épülő, tökéletes harci versenyjátékba. Sajátítsd el az egyes karakterek egyedi képességeit, és szerezd meg a győzelmet ebben az izgalmas árkád autóverseny-élményben az Asphalt sorozat alkotóitól!

 

 

„Dónáld kacsa”

 

A Gameloft (ami ugye a Vivendié lett, amikor a Ubisoftot próbálta a francia médiagigász felvásárolni) a klasszikusabb, vagy legalábbis jobban ismert karaktereket válogatta be a játékba, de később szinte biztos, hogy a lista tovább fog bővülni, hiszen egy free-to-play játéknak elengedhetetlen, hogy a megjelenés utáni tartalmai rendszeresen érkezzenek. Már most kitudódott, hogy az ötödik és hatodik szezonban mik lesznek, mert 17 további új karakterrel bővülni fog a Gameloft terméke. A karakterek amúgy dizájnilag kissé át lettek dolgozva, mert mindenki kissé figurás, szögletes arculattal rendelkezik. Feltehetőleg a gyengébb készülékekre való optimalizálás miatt történt ez, de talán teljesen felesleges lépés volt ilyen stílust használni, mert nem tetszetős a legtöbb esetben a módosított kinézet, és ha nem vagyunk hajlandóak fizetni (ne felejtsük, f2p modell), akkor hosszú ideig Miki egér és Donald kacsa lesz csak elérhető, igaz, több játékmódból több karakter is megnyitható, de sajnos ott vannak az MP érmék, a tokenek, a szezonális érmék, és még ki tudja mennyi pénznem, de szinte biztos, hogy az EA Sports Ultimate Teamjéhez közelítő számú van belőlük.

Nem lenne értelmesebb a mikrotranzakciókat egyszerűsíteni? Legyen EGY pénznem, és annak meghatározott értéke, és azért megvenni azt, amire szükségünk lenne. De anélkül is lehetőség van pályára gurulni, ugyanis karakterünk szinteket léphet egyjátékos versenyekben is. Egy karakterre rá lehet így koncentrálni (nem egyszer eltérő képességű az, akit választunk), de ha esetleg kilépünk az online térbe, a ranked versenyekben gyorsan ellenünk dőlne a mérleg, ha nem lenne szabályozva, hogy mindenki hozzánk azonos szinten legyen, de nem kizárt, hogy a jövőben tesznek az egészre, és majd szépen pay-to-winné változik ez is. Most még versenyképes. A játékmenet amúgy hozza a Mario Kart alapjait: drifteléssel boostot kapunk, fegyvereket használhatunk, és a karakterünk képessége is alkalmazható (vagy úgy, hogy megnyomjuk a gombot, vagy lenyomva tartva kissé más módon vethetjük be). Ezzel kicsit több a stratégia, ami a rendelkezésünkre állhat.

 

 

„Diznü szpidstórm” (ha Tibi bácsi kiejtené)

 

A pályák nem mondhatóak teljesen cookie cutter, átlagos elképzelésűeknek, mert mindenkinek van egy tematikus pályája, és a legtöbb esetben alkalmazták az utalásokat az anyagra, amiből a Gameloft dolgozott, és olyan is van köztük, ami a Disney kezdeti éveire tér vissza, így természetesen fekete-fehér versenyt kapunk. Ez kiváló ötlet, de aztán ezt gyorsan el is lehet feledni, mert több pályán is eltérő útvonalak vannak. (Erre elsőre a SEGA Saturn Sonic R-ja juthatna az eszünkbe…) Lesznek kék csövek is, amikre rá lehet gördülni (mi ez, Tony Hawk? amúgy megint a Sonic franchise-ot imitálja a DS ezzel) az alternatív útvonalakért. A vezethetőség viszont inkább a Sonic versenyzős játékait imitálja (azért nem a Kinectes Free Ridersét), szóval furcsa az egyveleg, amikor a Mario alapokra Sonic stílust tettek a fejlesztők.

Szerencsére a zenéket nem teljesen baltázták el, ugyanis a franchise-ok elemeit és témáit megfelelően ültették át, igaz, sok esetben elektronikus zenei stílusban, bár ott is sok alkalommal megfelelően átvették az eredeti dalok hangmintáit. Ettől függetlenül talán jobb ötlet volna egyszerűen az eredeti dalokat átvenni (majd biztos lesz erre is mikrotranzakció, mert a jogdíjak miatt tuti nem volt elég pénz a kasszában erre). A teljesítményről még nem esett szó, úgyhogy itt még hozzá kell tenni, hogy bizony a frame rate (még PlayStation 5-ön is) feltűnően bezuhan, amikor kissé kaotikus körülöttünk minden. PC-n talán más a helyzet, de ott meg konfigtól függ, hogy ki mire számíthat: akinek egy kilenc éves masinája van, örülhet, ha elindul túlmelegedés nélkül, egy viszonylag modern rigen pedig nem lesz probléma.

 

 

Inkább valami más

 

A Disney Speedstorm kap egy hatfelest, majd el is gurulhat szépen, mert lehet, hogy most még korrektnek hat minden, de majd itt is tuti eljátsszák, amit anno a Crash Team Racing: Nitro-Fueleddel az Activision Blizzard (megjelenik teljes áron, mikrotranzakciók nélkül, majd a tesztek után hopp, megjönnek a mikrotranzakciók…). Lehet, hogy MOST még jónak hat az élmény, de majd idővel tuti telipakoljákmég több mikrotranzakcióval, és olyan pay-to-win élmény lesz, hogy rövid úton az uninstall felé vesszük az irányt. A játékipar állapotát látva érdemes a legrosszabbra felkészülni.

-V-

Pro:

+ A vezetési alapok helyükön vannak
+ Sok ötletes pálya
+ Sok franchise

Kontra:

– Mikrotranzakciók tömkelege
– Hogyan néznek ki a karakterek?
– Teljesítménybeli problémák, a soundtrack nem telitalálat


Kiadó: Gameloft

Fejlesztő: Gameloft

Stílus: verseny

Megjelenés: 2023. szeptember 28.

Disney Speedstorm

Játékmenet - 6.6
Grafika - 5.9
Fizika - 6.8
Zene/hangok - 6.7
Hangulat - 7

6.6

KORREKT

inkább a Walt Disney World Quest: Magical Racing Tour

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu