Tim Sweeney magyarázkodik az Epic Games leépítéseiről

Miközben a cég alkalmazottainak 1/6-a távozik, a fejlesztést és a fő célkitűzéseket nem érintik a leépítések.

 

Tim Sweeney, az Epic Games vezetője egy körüzenetet írt a cég alkalmazottjainak, és ezt egy blogposztban publikálták egy kérdezz-felelekkel. Ezt kissé megkurtítva, de magyarra fordítva közöljük: „Mint korábban már közöltük, az Epic alkalmazottainak mintegy 16%-át elbocsátjuk. Egy ideje már jóval több pénzt költünk, mint amennyit keresünk; az Epic következő fejlődésébe fektetünk be, és a Fortnite-ot, mint a metaverzum inspirálta ökoszisztémát fejlesztjük a kreatív alkotók számára. Sokáig optimista voltam, hogy elbocsátások nélkül is át tudjuk vészelni ezt az átmenetet, de utólag belátom, hogy ez irreális volt. Bár a Fortnite újra növekedésnek indul, a növekedés elsősorban a jelentős bevételmegosztással rendelkező alkotói tartalmaknak köszönhető, és ez egy alacsonyabb árrésű üzletág, mint amikor a Fortnite Battle Royale beindult és elkezdte finanszírozni a terjeszkedésünket. Az alkotói ökoszisztémával elért siker nagyszerű eredmény, de jelentős szerkezeti változást jelent a gazdaságunkban. Az Epic emberei világszerte folyamatos erőfeszítéseket tesznek a költségek csökkentésére, beleértve a nettó nulla munkaerő-felvételre való áttérést és a működési kiadások csökkentését olyan dolgokra, mint a marketing és az események. De még így is messze elmaradtunk a pénzügyi fenntarthatóságtól. Arra a következtetésre jutottunk, hogy az elbocsátások jelentik az egyetlen megoldást, és hogy ha most és ebben a nagyságrendben végrehajtjuk őket, akkor stabilizáljuk a pénzügyeinket.

Emellett elidegenítünk néhány céget. A Bandcamp csatlakozik a Songtradr-hoz, egy művészeket támogató zenei piactérrel foglalkozó vállalathoz. A SuperAwesome hirdetési üzletága a SuperAwesome márkanév alatt önálló céggé válik, amelyet a jelenlegi vezérigazgató, Kate O’Loughlin vezet. A Kids Web Services (KWS), a szülői ellenőrzés és hozzájárulás-kezelés eszközkészlete az Epic része marad. Az Epic építésében segítő emberektől való búcsúzás mindenkinek szörnyű élmény. Vigasztalásul elmondhatjuk, hogy az elbocsátott dolgozók támogatására megfelelő anyagi fedezetet biztosítunk: olyan végkielégítést kínálunk, amely hathavi alapfizetést és az Egyesült Államokban, Kanadában és Brazíliában hathavi, Epic által fizetett egészségügyi ellátást tartalmaz. Felajánljuk, hogy 2024 végéig felgyorsítjuk az emberek részvényopcióinak kiszolgálási ütemtervét, és a mai naptól számítva további két évet adunk az opciók lehívására. Az Egyesült Államokban felajánljuk továbbá, hogy a 401k-ből meg nem szerzett nyereségrészesedést is kiszolgáljuk. Ahol csak lehet, juttatásokat is biztosítunk, beleértve a karrierátmeneti szolgáltatásokat és a vízumtámogatást.

Azok, akik még az Epicnél dolgoznak, a felsővezetőktől többet fognak hallani a csapatuk számára a további lépésekről. Az Epic kilátásai erősek a jövőre nézve. Csodálatos játékélményeink vannak több platformon keresztül. Megépítettük a világ legjobb motorját, és a jövő héten Unreal Festet rendezünk, hogy összehozzuk a közösséget, és reflektorfénybe állítsuk azokat a dolgokat, amelyeket az Unreal Engine-nel és az UEFN-nel építenek. Az alkotók a Fortnite ökoszisztémájának építéséből élnek, a harmadik féltől származó játékokban eltöltött idő már meghaladja az első féltől származó játékokét. Úgy csökkentjük a költségeket, hogy közben nem törjük meg a fejlesztést vagy az alapvető üzletágainkat, így továbbra is ambiciózus terveinkre koncentrálhatunk. Az elbocsátások körülbelül kétharmada az alapvető fejlesztői tevékenységen kívüli csapatoknál történt. Egyes termékeink és kezdeményezéseink a tervezett időben érkeznek, és előfordulhat, hogy néhányat nem tudunk a tervezett időpontban szállítani, mert egyelőre nem áll rendelkezésre elegendő erőforrás. Nem bánjuk a menetrenddel kapcsolatos kompromisszumot, ha ez azt jelenti, hogy megtartjuk a képességünket, hogy elérjük a céljainkat, a nyereségesség pozitív oldalára jussunk, és vezető metaverzum-vállalattá váljunk.

[…] Továbbra is a kötelezően sikeres kezdeményezéseink szállítására összpontosítunk: a következő Fortnite-szezon és a Fortnite 5. fejezete, a Del Mar, a Sparks és a Juno. Az ütemterveik továbbra is a helyükön maradnak. Nem vágunk ki egyetlen alaptevékenységet sem, és továbbra is befektetünk a játékokba a Fortnite első részlegének fejlesztésével, a Fortnite alkotói ökoszisztémával és gazdasággal, a Rocket League-gel és a Fall Guys-szal; valamint a fejlesztőknek nyújtott szolgáltatásokba, beleértve az Unreal Engine-t a játékokhoz és a vállalatokhoz, az Epic Games Store-t, az Epic Games Publishinget, az Epic Online Services-t, a Kids Web Services-t, a MetaHumant, a Twin Motiont, a Quixel Mega Scans-t, a Capturing Realityt, az ArtStationt, a Sketchfabot és a Fabot.

[…] Mintegy 830 alkalmazottat bocsátunk el, ami a munkahelyek 16%-át jelenti. Az elbocsátások körülbelül kétharmada az alapvető fejlesztésen kívüli csapatoknál történt. Körülbelül 250 ember hagyja el az Epicet a Bandcamp és a SuperAwesome eladásával. A költségeket a fejlesztés vagy az üzletágak feláldozása nélkül csökkentjük, ami azt jelenti, hogy az üzleti funkciók aránytalanul nagy mértékben érintettek a fejlesztési funkciókhoz képest. […] Ezek a változások pénzügyileg stabilizálják az üzletet. A folyamat teljes célja az volt, hogy költségszerkezetünket fenntarthatóbbá tegyük, és úgy gondoljuk, hogy ezt elértük. Mi a helyzet a Project Libertyvel? Lépéseket tettünk a jogi költségeink csökkentése érdekében, de folytatjuk a harcot az Apple és a Google terjesztési monopóliuma és az adók ellen, hogy a metaverzum virágozhasson és lehetőséget nyújtson az Epic és minden más fejlesztő számára,” írta Sweeney.

A Fortnite külső alkotóinak járó 40% csökkenti tehát a cég bevételeit. A Del Mar a pletykák szerint valamilyen autóversenyzős mód lehet, a Juno a Legóval való kollaborációt takarja. De ezen a héten nem ez az első eset a leépítésekre: a SEGA a Creative Assembly-nél rúgott ki nem kevés embert…

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu