Starfield: „meghülyítettük a hajók mesterséges intelligenciáját!”

A Bethesda Game Studiostól Todd Howard beismerte, hogy a fejlesztőknek egy fakocka szintjére vissza kellett vágniuk a mesterséges intelligenciát az űrhajós csaták között.

 

A minap már idéztünk az interjúból, amit Howarddal készített Ted Price, az Insomniac Games vezérigazgatója. Howard beszélt az inspirációkról (FTL, korai MechWarrior játékok), illetve arról is, hogy a mesterséges intelligenciát visszafogták: „A hajók harcrendszere valójában elég korán kialakult. Nagyon tetszik, és meg fogod látni, ahogy az FTL néhány dolgot csinál az energiaelosztással. Ezt láthatod a játékban. Nagyon szeretem a régi MechWarriorokat, amikkel sokat játszottam, ahol a harc tempója egy kicsit lassabb, és a rendszereket és az energiaelosztást nézzük, de olyan módon, hogy az emberek megértsék, ahol nem kell megállítani a játékot az űrben.

Ez a rész elég jól működött, de ha mindezt összekevered a mesterséges intelligenciával… Tudod, nagyon könnyű, ha az űrben vagy különösen bizonyos típusú fizikával, az ellenséget nagyon-nagyon okossá tenni, vagy olyan helyzetbe jutni, ahol örökké csak csatározni tudsz. Kiderült, hogy a mesterséges intelligenciát nagyon hülyévé kell tenni… Tudod, hogy repülnek, aztán meg kell fordulniuk. Mint például: „Hé játékos, miért nem lősz le egy kicsit?”

Aztán olyan eszközöket adsz a mesterséges intelligenciának, amelyeket a játékos is láthat, például, hogy hogyan lendül el, és a játékos azt mondja: „Ezt én is meg tudom csinálni”. Miután megtaláltuk a megfelelő tempót, és megállapodtunk abban, hogy az ellenség hogyan fog mozogni a Starfieldben, ott jött össze a dolog, ahol belemerülhettünk a rendszerekbe, és megnézhettük a sebzésszinteket, a pajzsok működését, és azt, hogy milyen érzés fejleszteni a hajódat. Azok az emberek, akik ezen dolgoztak, szerintem hihetetlen munkát végeztek. Ez egy olyan terület, ahol azt kell mondanom, hogy róluk nem tudok eleget mondani, ami a visszajelzéseket illeti, és hogy hajlandóak voltak teljesen megváltoztatni. Ez vitte előre a dolgot. Aztán kipróbáltunk dolgokat, és visszamentünk egészen a végsőkig, majd más utat választottunk,” mondta Howard.

A Starfield modtámogatása 2024-ben jön. Fogadni mernénk, hogy lesz olyan is, ami okossá teszi a gép hajóit!

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu