A Bethesda Game Studiostól Todd Howard beismerte, hogy a fejlesztőknek egy fakocka szintjére vissza kellett vágniuk a mesterséges intelligenciát az űrhajós csaták között.
A minap már idéztünk az interjúból, amit Howarddal készített Ted Price, az Insomniac Games vezérigazgatója. Howard beszélt az inspirációkról (FTL, korai MechWarrior játékok), illetve arról is, hogy a mesterséges intelligenciát visszafogták: „A hajók harcrendszere valójában elég korán kialakult. Nagyon tetszik, és meg fogod látni, ahogy az FTL néhány dolgot csinál az energiaelosztással. Ezt láthatod a játékban. Nagyon szeretem a régi MechWarriorokat, amikkel sokat játszottam, ahol a harc tempója egy kicsit lassabb, és a rendszereket és az energiaelosztást nézzük, de olyan módon, hogy az emberek megértsék, ahol nem kell megállítani a játékot az űrben.
Ez a rész elég jól működött, de ha mindezt összekevered a mesterséges intelligenciával… Tudod, nagyon könnyű, ha az űrben vagy különösen bizonyos típusú fizikával, az ellenséget nagyon-nagyon okossá tenni, vagy olyan helyzetbe jutni, ahol örökké csak csatározni tudsz. Kiderült, hogy a mesterséges intelligenciát nagyon hülyévé kell tenni… Tudod, hogy repülnek, aztán meg kell fordulniuk. Mint például: „Hé játékos, miért nem lősz le egy kicsit?”
Aztán olyan eszközöket adsz a mesterséges intelligenciának, amelyeket a játékos is láthat, például, hogy hogyan lendül el, és a játékos azt mondja: „Ezt én is meg tudom csinálni”. Miután megtaláltuk a megfelelő tempót, és megállapodtunk abban, hogy az ellenség hogyan fog mozogni a Starfieldben, ott jött össze a dolog, ahol belemerülhettünk a rendszerekbe, és megnézhettük a sebzésszinteket, a pajzsok működését, és azt, hogy milyen érzés fejleszteni a hajódat. Azok az emberek, akik ezen dolgoztak, szerintem hihetetlen munkát végeztek. Ez egy olyan terület, ahol azt kell mondanom, hogy róluk nem tudok eleget mondani, ami a visszajelzéseket illeti, és hogy hajlandóak voltak teljesen megváltoztatni. Ez vitte előre a dolgot. Aztán kipróbáltunk dolgokat, és visszamentünk egészen a végsőkig, majd más utat választottunk,” mondta Howard.
A Starfield modtámogatása 2024-ben jön. Fogadni mernénk, hogy lesz olyan is, ami okossá teszi a gép hajóit!
Forrás: WCCFTech