A Unity után az Epic Games is áremelésbe kezd, de itt nem a fejlesztők érintettek!

Tim Sweeney, az Epic vezérigazgatója szerint a minőségben romlás fog bekövetkezni; erről az idei Unreal Festen beszélt.

 

New Orleansban tartották a héten az Unreal Festet, ahol Sweeney is beszédet tartott, hogy nagyobb kontextust és részleteket közöljön a több mint 600 főt érintő kirúgásokról. Erről egy rövid videót is közzétettek a Twitteren. Beismerte, hogy a mérnöki csapatok alig voltak érintettek, de a jövőbeli munkákban egy kisebb minőségromlást érzékelni fogunk. Arra is kitért, hogy mikor kezdte érzékelni az Epic Games a jelentős anyagi problémákat.

„Úgy gondolom, hogy megfelelő méretűek voltunk, és szerettem az eredeti terveinket, de ez egy túlélési pillanat, amire szükség volt. Az egyik alapelv, amit tíz héttel ezelőtt, korán eldöntöttünk, amikor rájöttünk, hogy pénzügyi problémába ütközünk, amit gyorsan meg kell oldanunk, az volt, hogy nem fogjuk egyformán szétosztani a fájdalmat. Inkább végigmentünk és azonosítottuk a vállalkozásunk minden részét, és pontosan meghatároztuk, hogy mire van feltétlenül szükségünk ahhoz, hogy teljesíteni tudjuk a küldetésünket. Tehát a vállalat különböző részeit különböző módon érintette. Az Unreal Engine mérnöki csapatát csak az elbocsátások 3%-a érintette. Az üzleti értékesítési és marketingcsapatok közül sokan az elbocsátások több mint 30%-át szenvedték el. Ez kihatással lesz mindenre, amit csinálunk, és ez a munkánk egy részének minőségromlását fogja eredményezni. Ezt sajnálom. Jelenleg az Epicnél mindenki azon dolgozik, hogy kitaláljuk, hogyan fogjuk újra kiegyensúlyozni a prioritásokat, és hogyan fogjuk a csapatokat új módon tesztelni annak érdekében, hogy minden igényt ki tudjunk szolgálni. Ezen is túl fogunk jutni,” mondta Sweeney.

A cég különböző üzletágai „elszakadtak” a saját bevételi forrásaiktól: többet költöttek, mint amennyit kerestek, miközben a Fortnite mindent elfedett, de ez sem tartott sokáig. Az Unreal Engine-ből származó jövedelmüket növelni akarják, de nem a fejlesztőktől, hanem az autó- és filmiparból szeretnék például kicsikarni, ami szerintük nekik jár. 2024-től kezdődően attól függően, hogy hányan lépnek interakcióba az engine-nel, akkora mértékű licenszdíjat kell fizetni (ilyesmit használ az Autodesk Maya és az Adobe Photoshop is).

„Az egyik dolog, amit jövőre megváltoztatunk, a játékokon kívüli iparágakra vonatkozik, például az autóiparra. Át fogunk térni a helyalapú vállalati szoftverlicencelési modellre. Még nincsenek bejelenteni való feltételeink, de szeretném ezt mindenki elé tárni az átláthatóság érdekében. Ha egy ilyen modellt fogunk kialakítani, az nem lesz szokatlanul drága vagy szokatlanul olcsó. De ha a játékiparon kívüli terméket fogunk építeni, és nem fizetünk érte jogdíjat, akkor igen, ez egy licencelt szoftver lesz, mint a Maya vagy a Photoshop,” tette hozzá Sweeney.

Szerinte a mobilos platform urai (a Google és az Apple) Észak-Amerikában sokkal nagyobb fizetésfeldolgozási díjakat szednek mint bármi más. Reménykedik, hogy az Epic Games Store iOS-en és Androidon is ott lesz, hogy a mobilos fejlesztők világszerte kiszolgálhassák a játékosokat, és hogy ők 12%-os részededést fizessenek csak az Epicnek. De itt is áremelés lesz… ám nem a fejlesztők fognak fizetni. Hanem mi, ha autót vásárolunk.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu