Bár kevesebb mint száz felhasználó telepítette fel a kérdéses játékokat, a Valve ennek ellenére is egy új biztonsági lépést vezetett be.
Több játékfejlesztő Steam-fiókja volt érintett egy támadásban, ami után a játékaik malware-rel frissültek. Mivel száznál is kevesebb felhasználó gépén volt feltelepítve mindaz, amit megtámadtak, a Valve emailben értesítette őket a támadásról, Gabe Newellék cége pedig meg is erősítette a szituációt, amelyről Simon Carless, a GameDiscoverCo hírlevél alapítója beszámolt, továbbá a PCGamert is ő értesítette.
A Valve annak ellenére is intézkedett, hogy a malware-terjesztés nem volt kifejezetten sikeres. Október 24-étől kezdve a játékfejlesztőknek kötelező lesz a 2FA-n, azaz kétlépcsős azonosításon átesniük, mielőtt egy, már megjelent játékuk alap tartalmi ágát frissítésenék (ez ugyanis az a branch, amely automatikusan frissíti a játékot a felhasználóknak, akik installálták azt). Ehhez kötelező lesz egy telefon, és akinek nincs ilyen, a Valve csak vonja a vállát, mert valamilyen módon SMS-t kell fogadniuk, ha játékaik frissítését továbbra is tervezik…
A cég a PCGamernek azt nyilatkozta, hogy a partnerek számára így keletkezett plusz súrlódás egy szükséges rossz, hogy meg tudják védeni a Steam felhasználóit, miközben a fejlesztőket is értesíteni tudják arról, hogy valamilyen módon veszélyes helyzetben van a fiókjuk. Hozzátette, hogy az utóbbi időkben több kifinomult támadást tapasztaltak, és a célkeresztben azok a fejlesztők állnak, akik a Valve digitális boltjában publikálják termékeiket.
Az SMS-es hitelesítés amúgy nem csak a játékok frissítéséhez lesz kötelező, ugyanis a Steam partnereinek ahhoz is kelleni fog a rövid szöveges üzenetes kódok használata, hogy több felhasználót adjanak hozzá a csoportjukhoz, és a tervek szerint további backend műveletekhez (tehát olyan cselekményekhez, amikhez a felhasználók nem, de a fejlesztők hozzáférhetnek) is be fogják majd vezetni a kétlépcsős hitelesítést.
Az egyik érintett játék a NanoWar: Cells vs. Virus volt. Ennek fejlesztője, Benoît Freslon a Twitteren írta, hogy a malware ellopta a böngészős hozzáféréses tokenjeit, így a támadók ideiglenesen mindenhez hozzáférhettek, amibe be volt jelentkezve…
Forrás: PCGamer