A két játékot, műfajukat tekintve, világok választják el egymástól. Ám a Forza Motorsport gyönyörű grafikája sejteti, hogy mire számíthatunk a Microsoft Fable-től.
Amikor olyan festői helyszíneken száguldozunk, mint a nemrég megjelent Forza Horizonban a Nürburgring Grand Prix pálya, könnyű elragadtatni magunkat a játékosokat körülvevő lenyűgöző látványtól. A Turn 10 Studios legújabb AAA-versenyzője azonban nem csupán fantasztikus munkát végez néhány ikonikus, valós versenypálya reprodukálásában. A játékosok bepillantást nyerhetnek abba is, hogy a Playground Games közelgő Fable-jének látványvilágát tekintve mire számíthatnak.
Ennek oka, hogy bár a két cím nem is különbözhetne jobban egymástól, ami az alapvető játékmenetet illeti, ugyanaz a ForzaTech motor, amely a realisztikus versenyautót hajtja, a Fable Albion világát is életre kelti majd.
Nem valószínű, hogy a Fable-ben sok versenyzéssel kapcsolatos küldetés lesz. Ám a komikus fantasy címnek így is hatalmas előnye származik abból, hogy az autóversenyzős játékok legnagyobbjaival osztozik a motoron. A Forza Horizon sorozatáról ismert fejlesztő Playground Games ugyanolyan képességeket használhat fel, mint amilyenekkel az elismert árkád autóversenyzők szemet gyönyörködtető nyitott világait keltette életre. Mindezt azért, hogy Albionról egy új, lenyűgöző, burjánzó víziót alkosson. Ez a technikai hozzáértés, a Forza Motorsportban bemutatott ForzaTech motor fejlesztésével kombinálva biztosítja, hogy a Fable grafikai erőmű legyen, amikor megjelenik.
A Playground Games nyílt világú szakértelme kifizetődő a Fable számára
A Playground Games mindig is dicséretet kapott a játékaiban megjelenő gyönyörű nyitott világokért. Ám a Forza Horizon 5 a grafikai hűség tekintetében egy másik szintre emelte a dolgokat. A játék sugárvezérelt világa a messzeségbe nyúló festői tengerpartoktól kezdve egy aktív vulkán parázsló kalderájáig megmutatja a Playground Games képességeit a ForzaTech motor vizuálisan lenyűgöző tájak létrehozásában.
Ez jó hír a Fable-rajongóknak, hiszen ez azt jelenti, hogy Albion legújabb inkarnációjában sem okozhat gondot a fantázia környezetek széles választéka.
A Fable franchise-t gyakran dicsérik a nyílt világába csomagolt tartalmak széles skálájáért. Ám sosem volt a technológia élvonalában, ha a látványról van szó. Ennek drasztikusan meg kell változnia azzal, hogy a ForzaTech motort használják a következő részben. Végre a grafika minőségét a játékmenetével azonos szintre emelik. A Forza Horizon 5 bemutatta a ForzaTech segítségével létrehozható világok lenyűgöző méreteit. Ám a Forza Motorsporttal bevezetett vizuális fejlesztések azok, amelyek igazán ragyogóvá teszik majd a Fable Albiont.
A Forza Motorsport lenyűgöző részletessége sejteti, hogy mi vár a Fable-re
Az, hogy a játékosoknak egy hatalmas nyílt világot adunk, amelyet a Fable hősük útjának részeként felfedezhetnek, jó kezdet. Ám az apró részletek azok, amelyek Albion élő helyként való megjelenését eladják. Szerencsére a Forza Motorsport megmutatja, hogy a ForzaTech motor ugyanolyan ügyesen kezeli az efféle vizuális díszleteket, mint a hatalmas tájak megjelenítését.
A motor olyan fejlesztései, mint a teljesen procedurális felhőrendszer, a fizikai alapú renderelés és a fényreaktív árnyékolók, amelyek a Forza Motorsport sugárkövetéses világításával párosulva lenyűgözően élethű látványt eredményeznek, a Fable megjelenéséig még kifinomultabbak lesznek.
Még a Forza Motorsport autóinak valósághű szennyeződése is, amely a versenyek során felhalmozódik, mutatja, hogy a játékosok milyen részletességre számíthatnak a Fable-től. A játékbeli eszközöknek és textúráknak ez a képessége, hogy az idő múlásával tükrözzék a valós kopást, jól fog illeszkedni a Fable gyakran rusztikus helyszíneihez. Lehetővé téve a játékosok számára, hogy a játék erdein és mezőin való átkelés közben megfelelően mocskossá váljanak. A Motorsportban látható lenyűgöző időjárási effektekkel kombinálva egy váratlan esőzés a Fable-ben gyönyörű sáros mocskot varázsolhat a játékosokból és Albionból is.
Forrás: Hocmarketing.org