Úgy tűnik, hogy idén rengeteg cég döntött úgy a játékiparban, hogy kevesebb munkaerőt igényel…
A Frontier Developments a hét folyamán küldött el több embert, a magyar érintettség sem maradt ki (Zen Studios, erről írtunk), az Embracer Groupnál rengeteg csapat volt érintett, miután a 2 miliárd dolláros megállapodás a szaúdi Savvy Gamesszel nem jött össze (bezárták a Saints Row és az Agents of Mayhem kapcsán ismert Volition Gameset, kirúgtak több embert a Crystal Dynamicstól, illetve a Knights of the Old Republic Remake stúdiójától, a Beamdogtól… és tervezik, hogy a 2021-ben megvásárolt Gearboxot is eladják).
A leépítésekhez a Sony is csatlakozott, ugyanis a Visual Arts esetében több alkalmazott is arról számolt be, hogy már nem dolgoznak ott. Közéjük tartozik Daniel Bellemere, aki senior pályatervezőként dolgozott. Ő így közölte a LinkedInen, hogy a Sony elbocsátotta őt: „Sajnos az elbocsátási hullámot követően a múlt héten dolgoztam utoljára a PlayStationnél. Bár ez természetesen nem az a hír, amit reméltem, hálás vagyok, hogy hihetetlenül tehetséges kollégák között dolgozhattam hihetetlen projekteken, és jó emlékekkel távozom az ott töltött időmről.” Bellemere egy be nem jelentett projekten dolgozott, és nem tudni, hogy a Visual Artsnál, vagy a Sony San Diegónál tevékenykedett, de mivel utóbbitól többnyire csak az MLB: The Show-t, az amerikai baseball adaptációját látjuk, valószínűleg nem ott munkálkodott.
Matt Barney is a kirúgottak között van: „Viszlát PlayStation/Sony Interactive Entertainment, jó volt! Az elmúlt hónapokban tudtam, hogy ez az elbocsátási hullám közeleg. Szeretem a PlayStationt és mindig is szeretni fogom… Úgy értem, maradtam, amikor lehetőségem volt elmenni, szóval ez nyilvánvaló!” De Sean Teo is közéjük tartozik: „Sziasztok, a szerződésem a PlayStation Visual Artsnál sajnos véget ért. Jelenleg új feladatot keresek, és rugalmasan állok hozzá a videojátékokon, mozifilmeken és kereskedelmi munkákhoz.”
A Visual Arts Service Group egy kisegítő csapat, ami legutóbb a Naughty Dognak segített a The Last of Us Part I megvalósításában… és saját játékuk eddig nem volt. Így pedig nehezen lesz…
Forrás: VGC