Peter Molyneux ismét bizonyítani próbál!

A kissé megosztó játéktervező azt akarja bebizonyítani, hogy minden, amit mond, az nem egy ígéret, amit aztán nem tart be (és lehetne hosszasan sorolni, hogy mikre gondolhatott, ő ugyanis emiatt lett hírhedt főleg a 2000-es években…).

 

Molyneux kapcsán a Fable franchise mellett a Theme Park, a Black & White, esetleg a Populous hozható fel, így a veterán játékosok biztosan ismerik őt. Manapság viszont nem nagyon van a rivaldafényben. Most a MOAT nevű játékon dolgozik, ami Albion világában játszódik, azaz a Fable-univerzumal közös világ a helyszíne. Erről a blogján szokta tájékoztatni a közönségét, hogy hol tart a fejlesztésben.

A Gamesindustry-nakviszont egy másik, régebbi játékáról, a Curiosity-ről beszélt. Ezzel is botrányt keltett, ugyanis a nyertesnek egy életét megváltoztató élményt ígért, de végül csalódást keltett, és emiatt sokan orrolnak rá néhány éve: „A sajtó régebben rengeteg időmet vette el. Úgy döntöttem, hogy visszatérek a kódoláshoz. Szóval már régóta dolgozom a kódomon, és sokkal inkább onnan indultam, ahonnan indultam. Inkább kódolóként kezdtem, mint tervezőként. És ezt teljesen imádom. Imádom, de sokkal zárkózottabbá tesz.”

De nézzük, mit is írt a blogján: „Manapság minden mondatot, minden szót elemeznek és lebontanak, és az emberek azt mondják: Nos, a játéknak így a játéknak pedig úgy kell lennie. De egy ötlet útja az első pillanattól kezdve, amikor az ember arra gondol, hogy nem lenne klassz, ha egy játék szólna valamiről? – egészen addig, amíg a játék ténylegesen elkészül, ami nagyon hosszú és bonyolult út. Régebben szerettem az ötleteket az emberekkel együtt felfedezni, mielőtt egy játék elkészült volna, és ez volt a védjegyem, de sokszor probléma adódott számomra emiatt.

Valójában [a blogom] próbál szembeszállni azzal az elképzeléssel, hogy minden, amit mondok, egy ígéret, amit meg fogok szegni. Visszamennék [a Curiosity kapcsán], és elmondanám, a kíváncsiság kedvéért, hogy mi volt a kocka belsejében. Őrülten naiv voltam. Arra gondoltam, hogy ha csak azt mondom, hogy van valami titokzatos dolog a kocka belsejében, akkor ez motiválóbb lesz, mintha elmondanám, hogy mi az.  Mi csak tiszteletben tartottuk, de azt hiszem, ez lett volna a „szabadulj a börtönből” kártyám a Curiosity-vel, ha azt mondom, hogy rendben, itt van, ami a közepén van, és rajtad múlik, hogy eljuss oda. Másodszor, soha nem mondtam volna semmit a makkokról és a tölgyfáról a Fable világában,” írta Molyneux.

Sok sikert neki, de tényleg jobban tenné, ha nem ígéri le a csillagokat az égről – akkor nem fogja túl magasra tenni a lécet elvárásilag…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu