A kissé megosztó játéktervező azt akarja bebizonyítani, hogy minden, amit mond, az nem egy ígéret, amit aztán nem tart be (és lehetne hosszasan sorolni, hogy mikre gondolhatott, ő ugyanis emiatt lett hírhedt főleg a 2000-es években…).
Molyneux kapcsán a Fable franchise mellett a Theme Park, a Black & White, esetleg a Populous hozható fel, így a veterán játékosok biztosan ismerik őt. Manapság viszont nem nagyon van a rivaldafényben. Most a MOAT nevű játékon dolgozik, ami Albion világában játszódik, azaz a Fable-univerzumal közös világ a helyszíne. Erről a blogján szokta tájékoztatni a közönségét, hogy hol tart a fejlesztésben.
A Gamesindustry-nakviszont egy másik, régebbi játékáról, a Curiosity-ről beszélt. Ezzel is botrányt keltett, ugyanis a nyertesnek egy életét megváltoztató élményt ígért, de végül csalódást keltett, és emiatt sokan orrolnak rá néhány éve: „A sajtó régebben rengeteg időmet vette el. Úgy döntöttem, hogy visszatérek a kódoláshoz. Szóval már régóta dolgozom a kódomon, és sokkal inkább onnan indultam, ahonnan indultam. Inkább kódolóként kezdtem, mint tervezőként. És ezt teljesen imádom. Imádom, de sokkal zárkózottabbá tesz.”
De nézzük, mit is írt a blogján: „Manapság minden mondatot, minden szót elemeznek és lebontanak, és az emberek azt mondják: Nos, a játéknak így a játéknak pedig úgy kell lennie. De egy ötlet útja az első pillanattól kezdve, amikor az ember arra gondol, hogy nem lenne klassz, ha egy játék szólna valamiről? – egészen addig, amíg a játék ténylegesen elkészül, ami nagyon hosszú és bonyolult út. Régebben szerettem az ötleteket az emberekkel együtt felfedezni, mielőtt egy játék elkészült volna, és ez volt a védjegyem, de sokszor probléma adódott számomra emiatt.
Valójában [a blogom] próbál szembeszállni azzal az elképzeléssel, hogy minden, amit mondok, egy ígéret, amit meg fogok szegni. Visszamennék [a Curiosity kapcsán], és elmondanám, a kíváncsiság kedvéért, hogy mi volt a kocka belsejében. Őrülten naiv voltam. Arra gondoltam, hogy ha csak azt mondom, hogy van valami titokzatos dolog a kocka belsejében, akkor ez motiválóbb lesz, mintha elmondanám, hogy mi az. Mi csak tiszteletben tartottuk, de azt hiszem, ez lett volna a „szabadulj a börtönből” kártyám a Curiosity-vel, ha azt mondom, hogy rendben, itt van, ami a közepén van, és rajtad múlik, hogy eljuss oda. Másodszor, soha nem mondtam volna semmit a makkokról és a tölgyfáról a Fable világában,” írta Molyneux.
Sok sikert neki, de tényleg jobban tenné, ha nem ígéri le a csillagokat az égről – akkor nem fogja túl magasra tenni a lécet elvárásilag…
Forrás: PCGamer