Erős Xbox-negyedév a Starfield miatt, de a konzolok még mindig alig fogynak

A Starfield esetében a felfedezést kissé visszavágta amúgy a Bethesda Game Studios, de erre is ki fogunk térni.

 

A Microsoft furcsán áll hozzá az üzleti évhez, mert nekik nem április elsején, hanem július elsején kezdődik az, és a minap közölte az első negyedéves üzleti eredményeit. 9%-kal nőtt a videojátékos jövedelem, az Xboxos tartalmak és szolgáltatások 13%-os plusszal zártak az egy évvel korábbi eredményhez képest a Starfieldnek és a Game Pass-előfizetők gyarapodásának köszönhetően. John Welfare a Twitteren nem hivatalos számokra alapozva közölte, hogy a negyedév olyan erős lett, hogy csak öt ünnepi negyedév volt erősebb nála.

Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója pedig optimistán nyilatkozott: „Nagy örömmel zártuk le az Activision Blizzard King felvásárlását a hónap elején. Együtt tovább fogjuk vinni célunkat, hogy nagyszerű játékokat juttassunk el a játékosokhoz mindenhol, bármilyen végponton. A Game Pass-szal már most újraértelmezzük a játékok terjesztésének, játszásának és felfedezésének módját. Ebben a negyedévben rekordot döntöttünk az előfizetők által játszott órák számát tekintve. A Starfieldet ebben a negyedévben jelentettük meg széleskörű elismerés mellett; a játékot eddig több mint 11 millióan játszották. A játszott órák közel fele PC-n történt, és a megjelenés napján rekordot állítottunk fel az egy nap alatt hozzáadott legtöbb Game Pass-előfizetés tekintetében. Emellett a Minecraft mostanra átlépte a 300 millió eladott példányt. Az Activision Blizzard Kinggel most jelentős mélységgel bővítjük tartalmi portfóliónkat. 13 milliárdos franchise-unk lesz a Candy Crush-tól a Diablon és a Halón át a Warcraftig, az Elder Scrollsig és a Gears of Warig. Minden idők egyik legerősebb first-party ünnepi kínálatát várjuk, olyan új címekkel, mint a Call of Duty: Modern Warfare III és a Forza Motorsport.”

Ám az Xbox Series eladásai nem olyan izmosak! Ebben még mindig gyengélkedik a Microsoft (és konkrét számokat nem tudunk, ugyanis egy konzolgenerációja már, hogy ilyesmit mondott a cég, miután a PlayStation 4 agyonverte értékesítésekben az Xbox One-t), mivel a Starfield megjelenése ellenére is 7%-os mínusz a balansz, és emiatt nem véletlen, hogy Nadella kimondta, hogy a Starfield játékosainak több mint fele PC-n teszi ezt. A vezérigazgató már nem köti a Game Pass növekedéséhez az ő bónuszait…

Térjünk át a Starfieldre. Bruce Nesmith a MinnMax vendége volt. Ő 2021 szeptemberéig dolgozott a Bethesda Game Studiosnál, és ő volt a The Elder Scrolls V: Skyrim vezető tervezője, most pedig már sci-fi és fantasy könyveket ír. A Starfielden is dolgozott, és be is fejezte a feladatait, mielőtt távozott volna, így az asztrofizikus adatok, az űrcsaták rendszereinek megtervezése, továbbá az űrhajók építése addigra elkészültek.

Ben Hanson, az interjúvoló arról kérdezte Nesmithet, hogy a felfedezésekkel kapcsolatos korlátok miért olyanok a Starfieldben, amilyenek. Erre Nesmith elég őszinte, részletes választ adott: „Sok vita folyt a játék elképzelésének méretéről. Egyszer azt mondtam: „Tudod, fogadok, hogy ez a játék sokkal jobb lenne, ha csak két tucat naprendszerre korlátozódnánk, és ezekre koncentrálnánk”. Jogosan hangzott el, hogy ha már egyszer megcsináltál egy naprendszert, akkor száz naprendszerrel már nem sokat teszel hozzá a munkádhoz. Ha csak a saját naprendszerünkkel foglalkozunk, a sokféle változatossággal, amit csak azért kell megtennünk, hogy ez megtörténjen, a munka 90%-át már elvégeztük a többivel kapcsolatban. Todd nagyjából a semmiből húzta ki a 100-as számot a csillagrendszerek számához, de minél tovább haladtunk, annál inkább úgy tűnt, hogy az összes fő tevékenység ebben a két tucatnyi telepes rendszerben zajlik, a többi pedig nyílt űr, de az emberek szeretik a nagy játékainkat, szeretik a nyílt területet, amit felfedezhetnek, úgyhogy hagyjuk meg nekik. Ezután jött a kérdés: hogyan tegyük értelmessé a felfedezést? Ismét csak egy bolygón kell sikerrel járnod. Ha megvan ez a képlet, akkor megvan a képlet az összes bolygóra.

De amikor megpróbálod a saját űrhajó építését is, amit nem kellett volna megtenniük, adhattak volna egy csomó előre elkészített űrhajót, amit megvehettél volna… Ha már egyszer megcsinálták ezt a sok küldetést és a növények és állatok hatalmas választékát, akkor nehéz döntéseket kell hoznod, és szerintem a felfedezéssel kapcsolatos dolgok egy része nem jött át annyira, mint amennyire lehetett volna, mert más mellett döntöttek. Ezt sose értsd félre: a bolygó minden játékstúdiójában tudják, hogy milyen döntéseket hoznak, és tudják, hogy mik azok a dolgok, amik nem fognak benne lenni [a végleges játékban]. Tudják, hogy a játékosok mire fognak panaszkodni, de nehéz döntést kell hozniuk. Azt hiszem, a játékosok nagyon vonzódnak a saját hajóik építéséhez, ami engem személy szerint boldoggá tesz, mert nagyon keményen dolgoztam ezen. Szóval valószínűleg jó döntés volt azt mondani, hogy a felfedezésből egy kicsit vissza lehet venni, hogy ugyanezt az erőfeszítést fordíthassuk arra, hogy a hajóépítés igazán menő legyen,” mondta Nesmith.

Szóval a Microsoft helyzete nem teljesen pozitív.

Forrás: WCCFTech, WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu