UFC 5 – Az ököl szimfóniája: ébreszd fel a benned rejtőző szörnyet!

TESZT – A UFC 5-t fejlesztő EA Vancouver az egyik legérdekesebb helyzetben van, amit évek óta láttunk egy sportjátéktól. A sportjátékok megszokott éves megjelenési ciklusától megszabadulva nagyjából három év választja el ezt a legújabb kiadást a UFC 4-től, ahol a sorozat nagyot lépett előre a játékmenet és az erős karriermód terén.

 

 

A játékmenet első néhány másodpercének megtekintése után egyértelmű, hogy az UFC 5 a lehető legtöbbet hozta ki ebből a részből. Eltűnt az előző generációs konzolok támogatása, és bekerült a Frostbite motor első éve a sorozatba, valamint először kapott jól megérdemelt 16+-os besorolást is, mivel a harcosok harc közbeni realisztikus sérülések nem kiskorúaknak való.

Bár ez a sorozat eddigi legambiciózusabb belépője, a veterán harcosok jól tudják, hogy a hype csak parasztvakítás, ha már a küzdőtér közepén találod magad, akkor a reflektorfényben való harc az egyetlen dolog, ami számít. Nézzük tehát, hogy a játék lényege miképpen változott.

 

A kiadó sajtóközleménye szerint az EA Sports UFC 5 a lehető legvalóságosabb lesz.

 

Harci dinamika: a játékmenet változásainak finomságai

 

Minden sportjáték folytatásának legnagyobb vonzereje az, hogy a készítők mennyire hallgattak a visszajelzésekre, és hogyan javítják tovább a rendszereket olyan módon, hogy az élmény minél teljesebb legyen… A UFC 5 játékmenetének néhány apró finomítását most kivételesen kevésbé fogjuk észrevenni az újabb generációs konzolok lenyűgöző ereje által lehetővé tett realisztikus sérülésrendszerekhez képest. A játék marketingje rengeteg számmal és divatos szóval dobálózik, hogy leírja a játékot, de a lényeg egyszerű és lenyűgöző.

Például: célozz meg egy lábat, és a harcos sántítani kezd, ami befolyásolja az ütéseinek sebességét és erejét. De ez a lenyűgöző funkcionalitás az arcokra is kiterjed, ahol egy szem feletti vágás hatással lehet a látásra, ami aztán negatívan befolyásolhatja a test ezen oldalának védelmét. A törött orr gyakori példa, és elég egyszerű kihasználni, ami aztán a légzés megváltozása miatt rontja a harcos képességét, hogy visszanyerjen annyi állóképességet. A játék még a nagyon ritka orvosi leállásokat használja, amikor a sérült bunyós valamilyen okból kifolyólag még nem veszítette el a küzdelmet, de szükség van a doki beavatkozására.

 

 

Tűpontos támadóütések és védekezések – mindezt 60 FPS-sel

 

Mindezek a kiváló játékmenet-fejlesztések jól illeszkednek a folyamatos, fluid akcióhoz, amelynek köszönhetően egyenletes 60 képkocka/másodperccel püfölhetjük a többi harcost. Az ütések különösen sokat profitálnak ebből a fejlesztésből, ugyanis harcosaink sokkal érzékenyebben reagálnak az irányításra, igazi öröm tehát lecsapni – de a védekező harcosok blokkjai és állóképesség-javításai is elég profin védik ki a csapásokat, hogy kompenzálják ezt.

Úgy tűnik, hogy a harcosok minősítése is többet számít, mint a múltban, és a biztosan érzitek majd a sebességbeli különbséget a szőnyegen, ha például egy gyors lábmunkájú harcost választotok.

Az UFC 5 realisztikus grafikája is üt, tényleg olyan érzésed van, hogy a ringben harcolsz, és szinte érzed, ahogy az izzadság minden egyes ütésnél fröcsköl. Egy randizós hasonlattal élve: a játék nem csak kacérkodik a fotórealizmussal, hanem meg is vacsorázik vele. A másodpercenkénti 60 képkocka sebességgel cirkáló UFC 5 olyan módon kelti életre a harcosokat, amilyet eddig még videójátékban nem nagyon láthattál.

A játék sztárjai többnyire pontosan vannak ábrázolva, néhányuknak talán csak az arca nem stimmel tökéletesen az eredetiekhez képest. Nagy szerepe van a világításnak és az árnyékoknak, amelyek olyan vizuális látványt teremtenek, amely révén a küzdőtéri dráma hiperrealizmusa még inkább hangsúlyos.

A közönség reakcióinak bemutatásáról is csak szuperlatívuszokban beszélhetünk. Az i-re a pontot pedig az élő közvetítés visszaadása teszi fel, melynek hangulata óriási, még nagyobb adrenalinlöketet adva az akciónak. A kameramunka sem rossz, a vágások és a szögek, amelyek a harcosok belépőit káprázatossá teszik, egy igazi a WWE-közvetítésben is megállnák a helyüket.

Végül meg kell még említeni a drámai K.O. visszajátszásokat is, amelyek egy adag lassított és kegyetlen valóságot adnak a kiütésekhez. A látvány realizmusa miatt esélyesen te magad is felszisszensz majd, azt látva, ahogy a fájdalmas sebek egyre inkább beborítják a harcosokat. De hé, ettől lesz a UFC 5 igazán „ütős”, nem igaz?

 

 

Bepillantás az UFC menedzserek világának kulisszatitkaiba

 

A UFC 4 kampánya meglepő volt abban a tekintetben, ahogyan a harcok valós világát teremtette újra, a játékosok kezébe adva az irányítást, hogy hogyan, mit, mikor, hol és hogyan edzzenek, beleértve az edzőtáborok irányítását, sőt még azt is, hogy miképpen cserkésszék be az ellenfeleket.

Ennek nagy része itt, a UFC 5-ben is visszaköszön a jól bevált formában, a játékosok ismét kiválaszthatják, hogyan kezdik nagyon szerény karrierjüket, és újoncként, mielőtt a küzdőtér bajnokai lehetnének.

A játékban egy igazi legendával is találkozunk: Valentina Sevcsenko fantasztikus kiegészítője a karriermód edzői oldalának, ahogy igazi karizmatikus edzőként segíti a játékost bevezetni az alapokba. Ráadásul ez a karriermód ismét nagy hangsúlyt kap. Igazán szórakoztató része az UFC 5-nek, és a játékosok minden rétegét becsalogatja. Remek húzás, hogy a játék a narratív alapú játékmódot oktatóprogramként használja, ezáltal igazán felkelti a játékkal – vagy akár magával a sporttal – az új játékosok érdeklődését, és teljesen beszippantja őket.

 

 

Túlságosan is ismerős játékdesign…

 

Sok az új átvezető film is, és az edzőtábor A.I. is jelentősen javult, ami még inkább magával ragadóvá teszi a játékot. A szponzorokkal való zsonglőrködés lehetősége, sőt, a rajongók által adott kihívások is remek új feature. De egyébként egy kicsit túlságosan ismerősnek tűnik a korábbi részekhez, egészen a menü dizájnjáig.

Ugyanakkor a sorozat soha nem fogja elkerülni a hasonló játékokkal, például a WWE 2K-sorozattal való összehasonlítást, és ezek kereszttüzében az UFC olyan dolgok nélkül, mint a mérkőzéskártyák általános menedzseri irányítása, vagy a színfalak mögötti történő, részletesebben kidolgozott dolgok, kicsit visszafogottnak tűnik.

Kisebb-nagyobb negatívumai és az erős konkurencia ellenére azért az UFC 5 egy remek adaléka a bunyós sorozatnak.

-BadSector-

Köszönjük a tesztkódot az Also Kft.-nek!

Pro:

+ Továbbfejlesztett játékmechanika
+ Realisztikus grafika
+ Online karrier mód

Kontra:

– Ismerős karrier mód
– Backstage elemek hiánya
– Túlbonyolított, rosszul átlátható UI


Kiadó: EA Sports

Fejlesztő: EA Vancouver

Stílus: Sport/Bunyó

Megjelenés: 2023. október 27.

UFC 5

Játékmenet - 8.6
Grafika - 8.9
Kampány - 7.8
Zene/hangok - 8.3
Hangulat - 8.5

8.4

KIVÁLÓ

Az UFC 5 a továbbfejlesztett játékmechanikával és az új Frostbite motor által létrehozott realisztikus grafikával tűnik ki. Ugyanakkor kissé megbicsaklik a túlságosan ismerős karriermóddal és a versenytársaknál látott bizonyos interaktív funkciók hiányával, így a friss és az újrahasznosított keveréke.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu