A 2.0-s frissítés a skillfákat is érintette, és a mögötte álló inspiráció több helyről származik.
A 2020-as megjelenéshez képest a Cyberpunk 2077 már messze nem azon a szinten van, ugyanis a bugok jelentős részét a CD Projekt RED eltüntette, a PlayStation 4/Xbox One pároson is valamelyest elfogadhatóvá vált a teljesítmény, ám a 2013-as konzolokra már nem jelent meg a belső nézetes kaland egyetlen kiegészítője, a Phantom Liberty, ami új szintre emelte a Cyberpunk 2077-et (és ezért is van 2.0-n túl a verziószám is).
Karol Matyasik, a játékmenet tervezésének vezetője a PCGamernek adott interjújában elmondta, hogy mi ihlette őket az átszabott skillfák esetében: „Miután megbeszéltük, hogy milyen fejlesztéseket szeretnénk a 2.0-s frissítésben a perkekkel kapcsolatban, a csapat különböző játékok, köztük a Dying Light, a Borderlands és még a Dota 2 fejlődési rendszereit is megvizsgálta. Amikor a 2.0-s perkek felépítéséről van szó, azt hiszem, a Diablo 2 képességfáinak régimódi dizájnjára, a világos útvonalakkal és a fokozatosan erősebb (és szórakoztatóbb!) képességekkel, gyakran hivatkoztunk a megbeszéléseink során.
Az egyes perkek esetében mindig arra törekedtünk, hogy a képességeken keresztül egy adott karaktert szerepjátékba lehessen foglalni, keresve a cselekvéseket és meghatározva, hogy ki például az „erős szóló” vagy a „cyberninja”. Sok harci képesség esetében a Doom játékok a személyes inspirációs forrásaim közé tartoztak, köszönhetően a nagy sebességű, könyörtelen, zsigeri, előremenekülő harcnak,” mondta Matyasik.
Így lehet például kísérletezni is akár egy fa megmászásával, és néhány mozdulat alapvetően meg tudja a játékmenet stílusát változtatni, holott eleinte csak kisebb változásoknak tűnhetnek. Sok perk a hackelésre van kihegyezve, de nem mindegyik ilyen, és így a fejlesztők engedik a játékosoknak, hogy szabadabban játszhassanak. A Cyberpunk: Edgerunners ihlete is felfedezhető (az egyik első perk a Body fán Rebecca, a Technical Ability esetében pedig az Edgerunnerrel „léphetjük túl korlátainkat”).
Jótól jó ötletet jól átvenni nem bűn.
Forrás: PCGamer