Pedig igenis van jogosultsága azoknak: így nem kapjuk akár a gyermekeknek szánt mese előtt az állampárti propagandát tömkelegével a nyakunkba.
Az ősszel kezdte a YouTube a felettébb dilettáns fellépését a reklámszűrő programok (pl. Ublock Origin) ellen. Ha ilyet használunk, akkor először egy olyan üzenet ugrott fel, hogy a reklámszűrők nem engedélyezettek a YouTube-on, alatta pedig „Úgy tűnik, hogy reklámszűrőt használsz. A reklámok lehetővé teszik, hogy világszerte több milliárdnyi ember használhassa a YouTube-ot. Reklámmentes lehetsz a YouTube Premium előfizetéssel, és az alkotók az előfizetésedből továbbra is pénzt kaphatnak.” Ezután pár nappal (ez úgy október közepén volt) jött a következő variáció: három videót lehetett nézni így (rajta visszaszámláló), utána a YouTube letiltotta a lejátszót. Ehhez képest az Alphabet (a YouTube-ot birtokló Google anyacége) szintet lépett…
Most már azt írja a felugró ablak, hogy „A reklámszűrők megsértik a YouTube felhasználási feltételeit”, és továbbra is ugyanaz a duma alatta. Vagy előfizetünk a YouTube Premiumra, vagy engedélyezzük a reklámokat a weboldalon. A YouTube szóvivője így nyilatkozott a The Verge-nek: „A reklámblokkolók használata sérti a YouTube szolgáltatási feltételeit. Globális erőfeszítést indítottunk, hogy a reklámblokkolókkal rendelkező nézőket arra ösztönözzük, hogy engedélyezzék a hirdetéseket a YouTube-on, vagy próbálják ki a YouTube Premiumot a reklámmentes élményért. A hirdetések világszerte támogatják az alkotók sokszínű ökoszisztémáját, és milliárdok számára teszik lehetővé, hogy hozzáférjenek kedvenc tartalmaikhoz a YouTube-on.”
De nézzük, mit is kínál a reklámok eltüntetésén kívül a YouTube Premium (persze a videókon belüli szponzorok ott maradnak, arra pedig a SponsorBlockot javasoljuk). Le lehet tölteni a videókat. (Ezt sok ingyenes szoftverrel is meg lehet tenni, de a YouTube szerint ha egy videó leírásába egy erre mutató linket teszünk, akkor az a közösségi irányelveket sérti meg, és a fellebbezés automatikus válasza szerint a VIDEÓ volt a baj, holott azzal semmi baj nem volt…) Lezárt kijelzőn, vagy a háttérben is lejátszhatjuk a videókat. Ennek csak mobilon van értelme. A zenéket is elérhetjük a YouTube Music jóvoltából. Tehát aki nem hallgat zenét, nem használ mobilt, nem sok értelme van havi 1790 forintot költeni rá. (Mondjuk ez messze jobb az amerikai havi 13 dollárnál, ami ennek háromszorosa. Ja, és a YouTube Musicot nélkülöző Premium Lite előfizetést meg elkaszálták. Ennyit róluk.)
Márpedig mi köszönjük, de nem kérünk a reklámokból. És az előfizetésből sem. Pénzéhes tetszik az óriáscég lenni, az a baj. Pukkadjon csak ki a kisgömböc.
Forrás: WCCFTech