Lassuló játékipari növekedés; a kisebb stúdióknak előfizetési rendszerekre kell lépniük?

Az elemzők szerint a 2020-as és 2021-es játékipari növekedés (amit főleg a pandémia okozott) napjainak vége, és más szituációkra kell felkészülni.

 

2020-ban 26,3%-kal, 2021-ben pedig 9,8%-kal növekedett a játékipar. Tavalyra ez az arány már megfordult, ugyanis kb. 5%-os mínuszt mutatott fel, mert az emberek más hobbik iránt érdeklődtek. Idén ismét növekedésre számíthatunk, de a fejlesztők és a kiadók alacsonyabb rátákra kell, hogy felkészüljenek. A MIDiA Research játékipari előrejelzése a 2023 és 2030 közötti időszakot vázolja fel, címe pedig sokat elmond (Life post-peak, azaz Élet a csúcson túl). A WCCFTech betekintést nyert a dokumentumba.

Az elemzőcég szerint a jelenlegi inflációs ráta alatti mértékben számol a növekedéssel, így az 10% alatti értéket fog felmutatni az évtizedre (tehát 2030-ban sem lesz ennél nagyobb mérték szerintük). A játékosok száma viszont növekedni fog (és ez alá is támasztja Phil Spencer, az Xbox-vezér 3 milliárdos elvárását), ugyanis szerintük 3,8 milliárd lesz belőlük 2030-ra. A kisebb stúdióknak azt javasolják, hogy előfizetéses szolgáltatásokhoz (Xbox Game Pass, PlayStation Plus Extra/Premium) csatlakozzanak.

„A fejlesztőknek (különösen a kisebb és közepes méretűeknek, akik még bizonytalanok az előfizetéses szolgáltatásokhoz való csatlakozással kapcsolatban) azt tanácsoljuk, hogy inkább most csatlakozzanak, mint később. Az előfizetésekből több lesz, és minél több játék (fejlesztő) vesz részt bennük, annál rosszabb tárgyalási pozíciót kapnak a jövőbeli fejlesztők. Ez alól talán az erősen megkülönböztetett (és nehezen megismételhető) niche, prémium rétegjátékok jelentenek kivételt, amelyek hűséges, rugalmas és sokat költő felhasználói bázissal rendelkeznek. Ezek közül a legjobbak valószínűleg vonzó felvásárlási vagy befektetési ajánlatokkal fognak jelentkezni az elkövetkező években, ahogy az előfizetési szolgáltatások és a kiadók optimalizálni és megkülönböztetni igyekeznek kínálatukat. Bár a játékokhoz való hozzáférési előfizetési szolgáltatások térnyerése ellenszelet jelent a teljes játékvásárlásra, továbbra is arra számítunk, hogy az egyéni játékvásárlás az iparág nagy részét képezi majd, és 2030-ra némileg növekedni fog,” írta Karol Severin, a MIDiA Research vezető játékipari analitikusa, illetve Perry Gresham, a cég előrejelző elemzője.

Szóval a helyzet nem nagyon fog javulni.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu