Az izraeli kormány reklámja, amely a gázai konfliktusról készült sokkoló felvételeket mutatja be, állítólag olyan mobiljátékokban jelent meg, mint az Angry Birds.
A Reuters vizsgálata hat olyan esetet talált, amikor rakétatámadásokról és robbanásokról készült videókat tartalmazó hirdetés jelent meg mobiljátékokban az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Ausztriában, Németországban és Hollandiában.
A jelentések szerint a reklám olyan játékokban jelent meg, mint a Rovio Angry Birds, a Ketchapp Stack, a Sybo Subway Surfers, a LazyDog Game Alice’s Mergeland és a Rollic Balls’n Ropes.
A GamesIndustry.biz megkereste az említett fejlesztőket további felvilágosításért.
A Rovio szóvivője megerősítette a Reutersnek, hogy a hirdetések „tévedésből átjutottak” az Angry Birdsbe, és tisztázta, hogy manuálisan blokkolják őket.
A Reuters jelentése szerint a Rovio „nem közölt részleteket arról, hogy „mintegy tucatnyi hirdetési partnere” közül melyik szállította neki a hirdetést”.
Nem világos, hogy melyik reklámcég helyezte el a tartalmat az Angry Birdsben. A Reuters több mint 40 céget keresett meg, amelyeket a Rovio „harmadik fél adatpartnerként” sorolt fel, és csak 12 válaszolt, köztük az Amazon, az Index Exchange és a Pinterest, akik azt mondták, hogy nem ők a felelősek azért, hogy a játékban megjelenik.
David Saranga, az izraeli külügyminisztérium digitális ügyekért felelős vezetője a Reutersnek elmondta, hogy a reklámot a kormány támogatta, de „fogalma sincs” arról, hogyan került a mobiljátékokba. Saranga szerint a tisztviselők utasították a hirdetőket, hogy „blokkolják a 18 éven aluliak számára”.
Hozzátette, hogy a minisztérium fizetett azért, hogy ezek a hirdetések olyan hirdetési cégeken keresztül fussanak, mint a Tabloola és az Outbrain – akik a Reutersnek elmondták, hogy nem foglalkoznak videojátékok reklámozásával -, valamint olyan internetes platformokon, mint a Google és az X, korábbi nevén Twitter.
A Google megerősítette, hogy több mint 90 hirdetést futtatott a minisztérium számára, de nem volt hajlandó megmondani, hogy hol jelentek meg. Az X nem válaszolt a Reuters megkeresésére.
Az Egyesült Királyság reklámszabályozási hatósága közleményben közölte, hogy bár jelenleg nem vizsgálják az ügyet, a „túlságosan sokkoló” képeket és felvételeket „gondosan el kell távolítani a 18 éven aluli közönség elől”.
Forrás: Gameindustry.biz