A Remedy Entertainment volt olyan bátor, hogy valami olyasmit is implementáljon a történetbe, ami elsőre nem nagyon illene a játékba, de a finn stúdió mégis kiválóan megvalósította úgy, hogy ne érződjön úgy, hogy nem illik az összképbe…
Először is kezdjük ott, hogy aki nem játszott még az Alan Wake 2-vel, spoileres a téma. Aki már elkezdte, és nem tart még a negyedik küldetés előtt, akkor csak saját felelősségre olvasson tovább a következő bekezdéstől kezdve. Mivel ez egy nagyobb, nemrég megjelent, és elsőre eléggé sikeresnek tűnő alkotás, ezért érthető, ha ilyen módon figyemeztetünk, mielőtt a témát boncolgatnánk.
Sam Lake, a Remedy Entertainment kreatív igazgatója felbukkant a Friends Per Second podcaston vendégként. A finn zseni (aki nemrég beismerte, hogy egy sötét, gótikus fantasy-ötlete is van, amit még meg szeretne valósítani, mielőtt esetleg visszavonulna a játékipartól) elárulta, hogy az Alan Wake 2 negyedik küldetését, a We Sing-et (magyarul: Énekelünk) majdnem teljes egészében kivágta a csapat, ami nagy kár lett volna!
„Több okból is nagyon-nagyon nehéz volt, hogy az Alan Wake 2-ben musical is szerepeljen. És sok olyan megbeszélés volt, ahol azt mondták [a többiek]: „Ugyan már, ezt ki kell vágnunk.” Én meg azt mondtam: „Szó sem lehet róla! Ezt nem vágjuk ki!” Tudtam, hogy Matthew Poretta nagyszerű énekes, így Alan Wake is énekelhet ebben. Aztán megtaláltam David Harewoodot, aki csodálatos, neki is van énekesi háttere,” mondta Lake, aki így elismerte Matthew Poretta énekesi képességeit, ami támogatta őt az elképzelése kivitelezésében. „Amikor azt mondod valakinek, hogy „egy túlélő-horror játékba egy musicalt fogunk beletenni”, akkor felmerül a kérdés, hogy „Nos, hogyan? Mi ott a játékmenet hurka?””, tette hozzá Kyle Rowley, a játék rendezője.
Az Alan Wake 2 hamarosan New Game+ módot kap, amelyben megtarthatunk fegyvereink és fejlesztéseink. Új nehézségi szint jön (Nightmare), de lesz egy új, alternatív narratíva, új Manuscript-oldalak, továbbá videós tartalmak is.
Forrás: VGC