Megállapodást kötött az Xbox az Inworlddel, MI-t használhatnak a fejlesztők

Több évre szóló egyezség született a Microsoft és az Inworld AI között, hogy annak generatív (alkotásra képes) mesterséges intelligenciáját használhassa.

 

Így az Xbox Game Studios fejlesztői nem csak a Microsoft saját Azure OpenAI szolgáltatását használhatja (befektettek nem kevés pénzt a ChatGPT-t létrehozó cégbe), hanem az Inworld eszköztárát is, amelyben például van egy mesterséges intelligenciát használó tervezői másodpilóta, amely segíti és felhatalmazza a játéktervezőket, hogy kreatívabb ötleteket fedezzenek fel, és az utasításokat részletes forgatókönyvekké, párbeszédrendszerekké, küldetésekké és egyebekké alakítsa. Van egy, a játékkliensbe integrálható MI karakter-futtatómotor is, amely teljesen új narratívákat tesz lehetővé dinamikusan generált történetekkel, küldetésekkel és párbeszédekkel a játékosok számára. Így főleg a sztoriorientáltabb játékoknak lehet hasznos az Inworld rendszere, míg mondjuk egy Forzának nem.

Viszont nem csak az Xbox Game Studios használhatja az eszközöket, hanem külsős cégek is igénybe vehetik. Ilya Gelfenbeyn, az Inworld AI vezérigazgatója többet is elárult a technológiáról egy blogposztban: „Mi lenne, ha a mesterséges intelligencia segítségével csökkenteni tudnád a fejlesztés során az idő- és erőforrás-korlátokat, hogy ne csak gyorsabban adhasd ki a játékokat, de még kiterjedtebb és magával ragadóbb világokat és történeteket is létrehozhass bennük? Ez az ötlet áll az Xbox-szal közösen fejlesztett mesterséges intelligenciával rendelkező másodpilóta mögött. A játékfejlesztők asszisztenseként a kopilótánk fogja a kreatív ötletek magvait, és részletes forgatókönyvekké alakítja őket, párbeszédfákkal, küldetésekkel és egyebekkel kiegészítve. Az Inworld célja, hogy a karaktereket és a virtuális világokat olyan módon keltse életre, ami korábban elképzelhetetlen volt – a szkriptelt játékos-karakter dinamikáról olyan dinamikára váltva, amely valós időben alkalmazkodik a játékosok tetteihez és döntéseihez, és a játékosok számára olyan cselekvési és elkötelezettségi érzést nyújt, mint még soha. A többféle mesterséges intelligencia-modell futási időben történő hangolása lehetővé teszi, hogy a karaktermotorunk dinamikus és érzékeny karakterkifejezéseket, gesztusokat, párbeszédet és cselekvéseket valósítson meg. Az együttműködés középpontjában a karaktermotor képességeinek bővítése áll majd, kettős hangsúlyt fektetve a motor MI-modalitásainak bővítésére és a futási idejű teljesítmény optimalizálására.”

A technológia például a Mount and Blade: Bannerlord, The Elder Scrolls V: Skyrim, vagy a Grand Theft Auto V számára Bloc által készített modokban bukkant fel (és a GTA-sat eltávolíttatta a Take-Two). Sok RPG-ben nagyon hasznos lehet még az eszköztár.

Forrás: WCCFTech

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu