Ezt a játékot fejlesztő inXile Entertainment alapító-vezérigazgatója, Brian Fargo állítja (ő a minap más témában már megfordult a hírekben; ő nem nagyon akarná, hogy a karakterek és a küldetések, történetek mesterséges intelligenciával valósuljanak meg).
A Clockwork Revolution az idei Xbox Games Showcase-en bukkant fel, és a bejelentés előtt is már tudtuk, hogy egy Unreal Engine 5-öt használó, belső nézetes steampunk RPG lesz az Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura fejlesztőitől. Erről a játékról is beszélt Fargo a The Fourth Curtain podcasten, így például elmagyarázta, miért ált össze Jason Andersonnal és Chad Moore-ral, és miért van nagy hangsúly az időutazásból adódó reakciókon, amelyet egy jelenet kifejtésével magyarázott el.
„Felvettem a srácokat, akikkel már korábban is dolgoztam, akik az Arcanumot csinálták: Chad Moore-t és Jason Andersont. Állandóan kaptam a Twitteren [üzeneteket]: újra kéne csinálnod az Arcanumot. Tudtam, hogy van érdeklődés a kategória iránt, és mindig is szerettem a steampunkot. Azt gondoltam, tudod mit, az Arcanum óta nem volt steampunk RPG. Volt a Dishonored és a Bioshock, de azokat nem sorolnám az RPG-k közé. Csodálatos termékek, de nem éppen RPG-k, ahogy mi definiáljuk őket. Szóval azt gondoltam, rendben, rávehetem ezeket a srácokat, hogy dolgozzanak, és ez izgalmas lesz. Aztán csak még izgatottabb lettem a Clockwork Revolution miatt. Elkezdtünk beszélgetni az időutazásról, és ez tényleg olyan volt, hogy oké. Úgy értem, a reakcióképesség szempontjából fáj az agyam, de az ötlet, hogy visszamehetek az időben, és megváltoztathatok néhány dolgot, és láthatom a következményeket, ez a legjobb reakcióképesség. Mi csak annyira belehajolunk, hogy biztosak legyünk benne… Ez nem lehet egy szalon-trükk, ez olyan kell legyen, mint a valódi reaktivitás arra, amit csináltok.
Egy jelenetet fogok feldobni, amiről nem szabadna beszélnem, de mindegy. A kedvenc jelenetem eddig a Clockwork Revolutionben az, hogy van egy sorozatgyilkos. Egy ketrecben van, mint Hannibal Lecter. Őrült, és az összes áldozata a falon van. Visszamész az időben, és találkozol vele, de ekkor még nem ölt meg senkit. Még nem tett semmit. Szóval megölheted, de egy kicsit kínos, egy kicsit vacakul érzed magad, mert nem tudja, hogy mi folyik itt. Úgy értem, tudod, hogy mivé fog válni, és nem tudod, hogy miért, de csak annyit tudsz, hogy még nem tett semmit.
Könyörög az életéért. Elengedheted, megölheted, vagy lelőheted, aztán félúton azt mondod, oké, mindegy. Felejtsd el. Amikor visszatérsz a jelenbe, ő nem egy sorozatgyilkos, hanem az áldozatok jogainak szószólója, azoké az embereké, akik betörnek otthonokba és lelőnek embereket. Imádom ezt a sötét humort. Az ilyesmit, akár nagyban fizetjük ki, mint például oké, most már a bűnszövetkezet irányítja, vagy most már az egyház a főnök. Vagy akár valami ilyesmi kisebb léptékben. Talán visszamentél a múltba egy piros sapkával, és azt mondják, imádják a sapkádat. Visszajöttél, és elindítottál egy hóbortot. Most már mindenki szereti a piros sapkát. Szerintem ezek a dolgok nagyon szórakoztatóak,” mondta Fargo.
A Clockwork Revolutionben létrehozhatjuk saját karakterünket, és a Viktória-kori Avalon városát fedezhetjük fel, de kiderül, hogy jelenlegi állapotát időutazással hozta létre Lady Ironwood, a fakezű (vaskezű?) uralkodó. A játék megjelenési dátuma még nem ismert. Xbox Series-re és PC-re (Steam) készült.
Forrás: WCCFTech