A nemrég közölt negyedéves üzleti eredményből ismét kimaradt valami, ami hosszú éveken át megszokott volt.
Amikor beszámoltunk a PlayStation 5 legfrissebb eredményeiről, akkor is már említettük, hogy a Sony kispórolta a jelentéséből a PlayStation Plus előfizetőinek számát. Ez nem volt az első eset, ugyanis az előző negyedéves eredményekből is kispórolták ezt az adatot. Szóval ez egyfajta trend, ami kezd negatív fényt vetni a Sony-ra, ugyanis megtehették volna, hogy közlik az igazságot, ehelyett inkább a szőnyeg alá söprik azt. Ugyanígy cselekedett anno a Microsoft az Xbox One eladásaival, és azóta sem közlik az Xbox Series eredményeit, mivel a PlayStation 4 akkoriban annyira agyonverte eladásokban a Micosoft konzolját…
A PlayStation Plus előfizetői számának közlése azért is lenne fontos, mert a befektetők így tudomást szerezhetnek a cég teljesítményéről, és így magabiztosabbak lehetnek a Sony-ban. Miért álltak le a közléssel? Nos, a válasz egyértelmű: három előfizetési szinttel bír a szolgáltatás (PlayStation Plus Essential, PlayStation Plus Extra, PlayStation Plus Premium), de elkezdett a szám csökkenni, amin minden bizonnyal lendített a szeptemberi PlayStation Plus Essential játékok közlési posztjának végébe dugott áremelés is (igen, ezt ÍGY közölték…). Az áremelés mértéke jó 30%, és régebben írtunk arról is, hogy ezt azzal magyarázta a cég, hogy hosszú ideig több régióban nem nyúltak hozzá az árhoz. Eszes reakció.
De ha folyamatosan nő mindennek az ára az infláció miatt (erről pont mi beszélhetnénk napestig…), akkor a felhasználók talán inkább amellett döntenek, hogy esznek, és nem egy előfizetésre szánják a pénzüket. És lehet, hogy ez is kiemelt szereppel bír abban, hogy csökken az előfizetők száma. Lehet, hogy a játékok mellett van néhány plusz szolgáltatás, de ezek nem győzik meg a felhasználókat.
Szóval a Sony nem véletlenül dugdossa előlünk az igazságot. Csakhogy ezzel beismerő vallomást tesznek arról, hogy nem megy úgy a szekér, ahogy kellene.
Forrás: GameRant