Nem pénzszerzésre tervezte a Google a Google Play Store-t!

Miközben az Android operációs rendszere rengeteget fejlődött az azt használó készülékekkel együtt, a Google Play Store nem esett át ekkora evolúción.

 

Ma már nem gyakori, hogy egy frissen megvásárolt mobiltelefonon csak az alap Google-applikációk várják a felhasználót, ugyanis sok mást szoktak előre feltelepíteni rájuk, és mindez a gyártótól függ, és a mobilszolgáltató is belenyúlhat abba, hogy mivel bocsátja rendelkezésre az általa értékesített készüléket. Mindegyiken ott van viszont a Google Play Store, holott kiderült, hogy ezzel eredetileg a Google nem nagyon tervezett hatalmas sikereket…

A The Verge írt arról az Epic Games vs. Alphabet per kapcsán a nyilvánosság elé jutó dokumentumokból kiindulva, hogy eredetileg Android Market néven futott a felület, és Eric Chu, az Android fejlesztői ökoszisztémájának vezetője elmondta, hogy a Google nem egy profitközpontként kezelte az Android Marketet, és ebből csak egy kisebb költséget vett ki a számlázási és kezelési díjakra. Eredetileg 5% ment a Google felé, 25% a szolgáltatóknak, illetve 70% a fejlesztőknek, ám mindez megváltozott.

Ma már nem zavarja a Google-t, hogy mekkora pénz van a Google Play Store-ban. 2020-ban a digitális felület működési árrése 65% volt, ami 4,4 milliárd dolláros működési nyereséget jelentett 2020 első félévében, és ez a szám 2019-hez képest emelkedett, így a cég egy halom pénzt akaszt le a felületről, ami azóta még ennél is nagyobb profitot termelhetett. (Persze az ajándékkártyák, amelyek sok, főképp indiai és pakisztáni csaló számára okozott bevételt a főképp az angol nyelvterületet érintő átverésekben, ebből egy el nem hanyagolandó összeget tehettek ki, de azóta ők is inkább a bitcoinokra és más csalási megoldásokra kezdtek váltani…)

Szóval a Google látta, hogy rengeteg pénz van a platformban, így nem küldte a digitális temetőbe a kismilliónyi más, azóta eltemetett terméke mellé (Killed By Google, érdemes megnézni…), hanem rácuppant a pénzhalomra. A pénz pedig korrumpál.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu