A francia kiadó szerint nem direkt bukkant fel a franchise két régebbi részében néhány reklám.
2007-ben volt már hasonló, de akkor hivatalos próbálkozás. Akkor ugyanis a Ghost Recon, a Far Cry, a Prince of Persia és a Rayman Raving Rabbids is ingyenesen letölthető volt, de cserébe reklámokat kaptunk. A menüben, a töltési képernyők alatt, és egyszer egy jelenet közben is volt valamilyen hirdetés, ám a játékmenet során nem kaptunk reklámot az akkori fórumposzt szerint (ez a reklámos modell – ha nem csal emlékezetünk – csak az Egyesült Államokban működött, és a GameStar egyik bevezetője is megemlékezett anno erről).
Na, ehhez hasonlót akar a Ubisoft megvalósítani, ugyanis szerintünk tesztelt valamit a Yves Guillemot vezette cég. Mindenesetre az Assassin’s Creed: Mirage-ot a francia kiadó az Assassin’s Creed: Originsben és az Assassin’s Creed: Odyssey-ben is hirdette a térkép betöltése során. Azaz: teljes áron megjelent játékokban kaptak reklámot a játékosok, hogy ezzel is a képükbe nyomja a Ubisoft a franchise legújabb felvonását. Ez azért felettébb pofátlan, de a franciák szerint ez pusztán egy technikai hiba volt.
A Ubisoft a Eurogamernek kiküldött közleményében arról számolt be, hogy tudomást szereztek a pop-up hirdetésekről bizonyos Assassin’s Creed játékokban, és amit ezt hallották, elhárították a technikai hibát. Viszont ezen túl is vannak már reklámok a franchise játékaiban… mivel a főmenüben gyakran hirdeti a cég a sorozat újabb részeit, szóval ha azt is hirdetésnek vesszük, már belopózott a játékokba a marketing, igaz, ilyen durva módon eddig nem volt rá példa.
Mi ebből a tanulság? A Ubisoft valamin már megint töri a fejét, és ennek nem lesz jó vége. Majd elkezdik ezt többi, gyakran megjelenő IP-jükben is alkalmazni, és akkor is majd technikai hibára fogják az egészet. Fel kell lépni az ilyen események ellen, mert máshogy nem fog tanulni a játékipar elkényelmesedett felei közül egyik sem.
Forrás: Gamesindustry