Technikai hiba okozta az Assassin’s Creed: Origins és Odyssey kéretlen reklámait

A francia kiadó szerint nem direkt bukkant fel a franchise két régebbi részében néhány reklám.

 

2007-ben volt már hasonló, de akkor hivatalos próbálkozás. Akkor ugyanis a Ghost Recon, a Far Cry, a Prince of Persia és a Rayman Raving Rabbids is ingyenesen letölthető volt, de cserébe reklámokat kaptunk. A menüben, a töltési képernyők alatt, és egyszer egy jelenet közben is volt valamilyen hirdetés, ám a játékmenet során nem kaptunk reklámot az akkori fórumposzt szerint (ez a reklámos modell – ha nem csal emlékezetünk – csak az Egyesült Államokban működött, és a GameStar egyik bevezetője is megemlékezett anno erről).

Na, ehhez hasonlót akar a Ubisoft megvalósítani, ugyanis szerintünk tesztelt valamit a Yves Guillemot vezette cég. Mindenesetre az Assassin’s Creed: Mirage-ot a francia kiadó az Assassin’s Creed: Originsben és az Assassin’s Creed: Odyssey-ben is hirdette a térkép betöltése során. Azaz: teljes áron megjelent játékokban kaptak reklámot a játékosok, hogy ezzel is a képükbe nyomja a Ubisoft a franchise legújabb felvonását. Ez azért felettébb pofátlan, de a franciák szerint ez pusztán egy technikai hiba volt.

A Ubisoft a Eurogamernek kiküldött közleményében arról számolt be, hogy tudomást szereztek a pop-up hirdetésekről bizonyos Assassin’s Creed játékokban, és amit ezt hallották, elhárították a technikai hibát. Viszont ezen túl is vannak már reklámok a franchise játékaiban… mivel a főmenüben gyakran hirdeti a cég a sorozat újabb részeit, szóval ha azt is hirdetésnek vesszük, már belopózott a játékokba a marketing, igaz, ilyen durva módon eddig nem volt rá példa.

Mi ebből a tanulság? A Ubisoft valamin már megint töri a fejét, és ennek nem lesz jó vége. Majd elkezdik ezt többi, gyakran megjelenő IP-jükben is alkalmazni, és akkor is majd technikai hibára fogják az egészet. Fel kell lépni az ilyen események ellen, mert máshogy nem fog tanulni a játékipar elkényelmesedett felei közül egyik sem.

Forrás: Gamesindustry

 

 

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu