A Rockstar Games következő játéka követni fogja a trendet, amt már az első 3D-s GTA, a Grand Theft Auto III-ban láthattunk…
Bizony, már 2001-ben is ez volt a trend: a Grand Theft Auto III PlayStation 2-es és PC-s megjelenése között több hónap is eltelt, és a franchise további fő részei esetében is jelentős konzolexkluzivitásról számolhattunk be. A Grand Theft Auto V-nél sem volt ez másképp, de az ráadásul két hónappal a PlayStation 4 és az Xbox One megjelenése előtt dobta ki a Take-Two a Rockstar játékát PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra. PC? Arra csak 2015-ben jelent meg, és ennek jó indoka is van.
Tény, hogy gyakori, ha egy konzolgyártó cég exkluzivitásért fizet (például a Nintendo a PlatinumGamesnek a Bayonetta 2. és 3. fő részét finanszrozta, cserébe csak a nagy N platformjain bukkant fel Cereza, dettó az ő kis spinoffja), de itt nem erről van szó. Egy AAA multiplatform cím esetében ritkaság, ha a PC verziót kihagyják, de a Rockstar ezt lényegében minden egyes alkalommal megteszi. A PlayTracker tweetje elég röviden összefoglalta, hogy miért is érthető, ha ők nem adják ki egyszerre konzolokon és PC-n a játékukat…
A PlayTracker szerint a Grand Theft Auto V játékosainak 44%-a legalább két platformon rendelkezik a játékkal! Sok másik cím esetében az arány kb. 10% szokott lenni, sőt, még ennél is kevesebb. Ez azt jelenti, hogy annyira nagy névről van szó, hogy a játékosok nem várják ki a PC-s verziót, hanem befizetnek rá valamelyik konzolon (ami a Grand Theft Auto VI esetében a PlayStation 5 vagy az Xbox Series lesz). Sőt, amikor később lesz PC port (mert ezt csak nem fogják kihagyni… az első Red Dead Redemption esetében mondjuk igen), akkor pedig nem biztos, hogy lesz-e rögtön Steames megjelenés.
Úgyhogy a válasz: pénz.
Forrás: WCCFTech