Szerintük kevésbé szólt a fejlesztőkről Geoff Keighley rendezvénye, amin sok celeb is felbukkant…
A showműsort azért éri sok kritika, mert rövid ideje volt a díjnyerteseknek megszólalnia a színpadon, a jelölt játékoknak pedig kevés örömünnep jutott, miközben a sztárocskáknak rengeteg idejük volt megszólalnia, és mire a fejlesztő a mikrofonhoz jutott, gyorsan be kellett fejeznie a mondanivalóját kb. fél perc után (és ezt a súgógépen mutatták nekik).
Sok fejlesztő kritikus volt a Twitteren. Josh Sawyer (Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity, Pentiment) szerint „Az idei The Game Awards egy kínos vádirat az iparág egy olyan szegmenséről, amely kétségbeesetten keresi az érvényesítést a sztárhatalom segítségével, és kevés tiszteletet tanúsít a fejlesztők iránt, akiket állítólag kitüntet.” Rami Ismail (Luftrausers, Nuclear Throne) szerint nehéz összeegyeztetni, hogy 30 másodperc után Sam Lake-et leküldik a színpadról, vagy a Cocoon fejlesztőit képviselő kiadót… miközben Kojima több percig bukkan fel valamivel, amiről még nincs mit mutatni. Számára ez rosszul esett. (Jordan Peele és Kojima hat és fél percig dumált az OD-ről, miközben Lake fél perc után kapta a súgógépen a fülest, hogy fejezze be!)
Cat Manning, a Firaxis narratíváért felelős igazgatója szarkasztikusan azt mondta, hogy imádta az elnyújtott, nem vicces elemeket ahelyett, hogy a játékfejlesztők beszéltek volna a munkájukról. Jessica Harvey (Arbitrary Metric) szerint remek, hogy a díjátadón a győzteseket úgy kezelik, mintha útban lennének a fizetett reklámoknak. Javiera Cordero dühös lenne, ha nyertesként lekevernék a színpadról, Antonio Freyre pedig azt mondta, hogy mit csinál az idejével a Földön, mert sok reklámnak tapsolt, sok öltönyös vezető pedig díszelgett a celebek mellett, akik robot módjára olvastak a súgógépről…
Keighley erre reagált is a Twitteren: „Egyébként egyetértek azzal, hogy idén a díjátadóknál túl gyorsan szólt a zene, és megkértem a csapatunkat, hogy a műsor előrehaladtával lazítsanak ezen a szabályon. Bár senkit sem kevertek le, ez egy olyan dolog, amivel a jövőben foglalkozni kell.”
Forrás: PCGamer