Az Epic Games vezérigazgatója szerint a Valve-nak lassan ideje lesz hátra is néznie, nem csak maga elé…
A The Verge meginterjúvolta Tim Sweeney-t, és több téma is volt a diskurzus során. Az egyik téma az volt, hogy több-e az Epic Games Store egy játékboltnál, azaz inkább egy általánosabb appboltként kell-e kezelni. Erre ezt a választ adta az Epic Games főnöke: „Az Epic Games Store nem játékbolt, igaz? Ez az Epic Games által üzemeltetett bolt. Tehát már most is rengeteg nem játék van ott. Van a Brave webböngészőnk, számos szoftverkészítő eszközünk, köztük az Unreal Engine, és még több is érkezik, beleértve néhány más fantasztikus alkotó és produktivitásra használható eszközt. Bármilyen alkalmazást befogadunk, amit csak akarnak. Úgy gondolom, hogy a játékpiac az, amihez egyedülállóan közel állunk, ezért úgy gondolom, hogy valószínűleg szorosabb partnerségeket és lehetőségeket tudnánk kialakítani a játékiparban, de az Androidon is nyitottak leszünk mindenki előtt, ahogyan a PC-n is.”
Öt éve, a The Game Awardson indult el az Epic Games Store, hogy a Steam közel monopolhelyzetében alternatíva legyen, ahol a fejlesztők nagyobb haszonkulccsal értékesíthetnek (a Steam, a Google Play Store és az Apple App Store is 30%-kal dolgozik általában; az Epic Games Store aránya 12%, és ha az EGS-en keresztül értékesítik az Unreal Engine-nel készített játékokat, akkor az 5%-os általános díjat sem kell fizetni). Gyakran ingyenes játékokat biztosítanak (hetente általában egy nagyobbat vagy két kisebbet, az év végén ez napi szintű, de erre még visszatérünk), és gyakori a megállapodás a fejlesztőkkel az exkluzivitásról.
„A Fortnite-tal nagyobb forgalmunk lett több módon is, és az Epic Games Store-ral továbbra is komoly befektetéseket fogunk eszközölni. Az EGS a háttérben meghúzódó, el nem mondott sikertörténet. Mióta 2018-ban elindult, már 80 millió havi aktív felhasználónk van. A Steamen 120 millió van, úgyhogy gyorsan felzárkózunk hozzájuk!”, tette hozzá Sweeney, aki szerint a Steamhez képest eltérő modellt használnak („nevetségesen agresszív, üldöző modell”, 10-es skálán 11-es szinten), így további exkluzív címekre számíthatunk. Ám a Valve-ot dicsérte is Sweeney, ugyanis neki is tetszik a Steam Deck: „Bárcsak lenne még néhány programozónk. Ez egy Linux-probléma. Imádom a Steam Deck hardverét. A Valve elképesztő munkát végzett; bárcsak elérnék a több tízmilliós felhasználói létszámot, és akkor már tényleg lenne értelme támogatni.”
A korábban a PlayStation Plus Essential játékait idő előtt kiszivárogtató billbil-kun megírta, hogy idén is karácsonyi osztogatásba kezd az Epic Games Store. Az első játék a Destiny 2: Legacy Collection (a free-to-play játék mellé a The Witch Queen, a Beyond Light és a Shadowkeep kiegészítőt adja), ami meg is lett erősítve, mert tegnap délután óta valóban ingyen beszerezhető az EGS-ről. Az viszont még nem hivatalos, hogy 17 játékot oszt ki ingyen Sweeney digitális platformja. 2020 és 2022 között az év végén 15 játékot, 2019-ben pedig 12-t adott az Epic Games Store. Kérdés, hogy mennyi lesz ebből ismétlés.