Nem, nem a Populousról van szó (na azt a 80-as, 90-es években játszók mind ismerik legalább névről!), és nem is a Curiosity-ről…
A Curiosity ugye az a játék volt, ahol egy kocka elemeit kellett szétszedegetni, hogy egy rejtélyes díjat nyerjünk, ha eljutunk a belsejébe. Ezt (is) anno agyonhype-olta Molyneux (aki a Fable során kezdett ebbe a stratégiába…), és mint kiderült, a díj nem volt valami nagy: a nyertes istenné válhatott a Godusban, ugyanis Molyneux eredetileg ígért életváltoztató nyereménye nem lett semmi olyasmi…
A Godus gyorsan el lett hanyagolva, aztán 2016-ban jött Peter Molyneux akkori stúdiója, a 22cans, és kiadott egy új játékot, a Godus Warst. Játékmenetileg kissé eltérő, támogatás tekintetében pedig ugyanúgy elhanyagolt lett. Ám mind a két játék éveken át ott maradt a Steamen… ám ennek vége, ugyanis a stúdió a Valve digitális felületén közölte, hogy mind a két játékot eltávolítja a megvásárolható címek közül. (A minap a The Crew járt így; erről be is számoltunk!)
„A 22cans fontos híreket szeretne megosztani a Godusszal és Godus Warsszal kapcsolatban. Sajnálatos módon az Amazon Web Services közelgő technikai változása miatt, amely befolyásolja a szükséges játékfájlok új felhasználóknak való kiszolgálását, ezeket a címeket ki kell vonnunk a Steam áruházából. Biztosíthatunk benneteket, hogy a meglévő játékosok továbbra is megszakítás nélkül élvezhetik ezeket a játékokat. Őszintén értékeljük játékosaink hihetetlen támogatását az elmúlt évtizedben, és mindannyiótoknak szívből köszönjük,” olvasható a közleményben.
Ránéztünk a Steam Chartson a játékosszámra. 2013 szeptemberében, a megjelenéskor volt a csúcson a Godus átlagosan 1116 játékossal, a maximum pedig 6473 volt. Ez meg is feleződött egy hónap alatt. Ma már kevesebb mint öt (5!!!) játékos átlagban, a maximum pedig 13 volt az utóbbi hónapban. A Godus Wars részletes információi nem töltődnek be, de a hír írásának pillanatában szó szerint senki nem játszott vele, és az utóbbi 30 nap átlaga is 0,1 játékos volt…
Forrás: PCGamer