A Larian Studios eredetileg egy karaktert úgy tervezett meg, hogy a végigjátszásunk során biztosan elrabolja a szerelmünket… Figyelem, a Baldur’s Gate 3 harmadik fejezetére vonatkozó spoilerekről lesz szó, így innentől csak saját felelősségre érdemes tovább olvasni. Mi szóltunk előre!
Swen Vincke, a Larian igazgatója (tőle a minap idéztük a teljes The Game Awardsos beszédét, mivel nem volt lehetősége elmondani mindazt, amit szeretett volna) az IGN-nek elmondta, hogy a Baldur’s Gate 3 harmadik fejezetében egy rosszfiú mindig elrabolta a karakterünk szerelmét. Mindig, kivétel nélkül. Ezt módosították, ugyanis Vincke szerint nem volt népszerű megoldás az, ahogy az alakváltoztató Orin véletlenszerű NPC-k alakját ölti magára, és úgy adták ki a játékot, hogy az egyik bajtársunkat (Lae’zelt, Gale-t, Halsint vagy Mintharát… esetleg a Yenna nevű NPC-t, ha egyikük sem él és nincsenek a táborunkban) rabolja el, hogy a Bhaal templomban feláldozza őt.
„Ez [a szerelemrablás] még mindig megtörténhet, ami általában a Bhaal templom felé küld[het] téged, ami aztán a saját problémáival jár, mert egy nagyon magas szintű terület felé mész, talán egy kicsit túl korán,” mondta Adam Smith vezető író. „Ha egyszer megteszed, és nem mész utánuk azonnal, akkor egy csomó történetet veszítesz attól függően, hogy hogyan fogod csinálni. De ugyanakkor szükségünk volt valamire, aminek nagy a tétje. Ezért csináltuk így, és rengeteg szabályunk volt, amelyek idővel változtak,” tette hozzá Vincke, aki szerint egy fontos NPC elrablása kreatív kockázatnak tekinthető.
Most a táborban hagyott karakterek rabolhatóak el, és ematt a legtöbb esetben Halsin tűnik el onnan, ami érthető, ugyanis az ő történetszála a második fejezetben véget is ér, és onnantól csak morális támogatás céljából marad körülöttünk. Ráadásul egy druida, és Jaheira is hasonló szerepben van. Smith szerint ha nem rabolják el őt, akkor csak Baldur’s Gate körül kóvályog, és panaszkodik a városi terekre, és semmi mást nem csinál.
Érdekes a változás.
Forrás: PCGamer