A Sony kényszeríthette ki az Insomniac egyik legszomorúbb lépését?!

Az Insomniac Games-kiszivárgások adataiból kiderül, hogy a Sony nyomást gyakorolt a stúdióra, hogy csökkentse a költségvetést, elbocsátva alkalmazottakat.

 

 

Az Insomniac Games-féle kiszivárogtatásokból származó adatok azt mutatják, hogy a Sony nyomást gyakorolt a stúdióra. Méghozzá azért, hogy a költségek csökkentése érdekében elbocsásson jó néhány alkalmazottat. A játékstúdióknál történt elbocsátások a 2023-as év legnagyobb videójátékos hírei közé tartoztak. Így nem meglepő, hogy újabb említéseket látunk erről a sajnálatos tendenciáról.

A hét elején az Insomniac Games adatbázisát feltörő hackerek mintegy 1,67 TB bizalmas adatot hoztak nyilvánosságra a cég jövőjével kapcsolatban.

Ez a hatalmas kiszivárgás többek között az Insomniac következő öt játékáról szóló információkat tartalmazott. Köztük olyan be nem jelentett címeket, mint egy 2030-ban megjelenő X-Men játék. A kiszivárgott információk között számos részletet találtunk a közelgő Wolverine játékról is. Köztük a cím alfa PC-s buildjét is. Most, ahogy az emberek egyre mélyebbre ásnak ezekben a kiszivárogtatásokban, egyre több információ kerül felszínre.

Néhány fájlból kiderült, hogy a Sony nyomást gyakorolt az Insomniac Gamesre, hogy csökkentse a költségvetést. Az IGN szerint a Sony arra kérte a céget, hogy körülbelül 50-75 embert távolítson el a stúdióból. Azt javasolta, hogy a készülő Wolverine és Spider-Man 3 csapatait vágják ki, és cseréljék le a Ratchet and Clank tagjaira. Az elbocsátások oka részben az volt, hogy a Sony aggódott a stúdió fejlesztési költségeinek növekedése miatt. A mamutvállalatot aggasztotta, hogy a Spider-Man 2 körülbelül 30 millió dollárral többe került, mint az eredeti költségvetés. Ez így már 270 millió dollár volt, és több mint 7 millió darabot kellett volna eladni belőle, hogy nyereséges legyen.

Mivel a játékból állítólag már a megjelenést követő első két hétben több mint 5 millió darabot adtak el, valószínűsíthető, hogy ezt a határt mégis eléri a Marvel’s Spider-Man 2.

A kiszivárgott dokumentumokból az is kiderül, hogy a Sony több más first-party stúdiójától is megpróbált személyzetet leépíteni. Neveket persze hivatalosan nem hoztak nyilvánosságra. Visszatekintve a Sony egyes belsős stúdióinak elbocsátásaira, feltűnhet, hogy a Visual Arts Group még októberben elbocsátott több vezető tervezőt. Míg a Media Molecule 135-ről 115-re csökkentette dolgozóinak számát nagyjából ugyanebben az időben.

2023 nehéz év volt a játékipar számára. Számos kiváló játék, például a Baldur’s Gate 3, a The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom és az Alan Wake 2 jelent meg 2023-ban. Azonban rengeteg fejlesztőt elbocsátottak. Az olyan nagy nevek, mint a Unity összesen több mint 1100 alkalmazottat bocsátottak el négy elbocsátási kör során 2022 és 2023 között. Mások, például a ByteDance 1000 embert bocsátott el. Az Embracer Group pedig mintegy 950 dolgozót engedett el. Olyan cégek, mint a BioWare, a Riot Games, a Take-Two Interactive, a CD Projekt Red és az Electronic Arts szintén csökkentették a létszámukat, ami jól mutatja, hogy a tendencia mennyire elterjedt a játékiparban.

Forrás: IGN

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu