A Naughty Dog magasabbra helyezheti a lécet, amit több fejlesztőnek is érdemes lenne a későbbiekben követnie.
Bár még egy hónapra vagyunk a játék megjelenésétől (január 19-én jön PlayStation 5-re, de előtte pár nappal az embargót is feloldják, így lesznek róla tesztek dögivel), a The Last of Us Part 2 Remastered azért még nincs a kezeink között. A Sony elintézhette volna a PlayStation 5-ös verziót annyival, hogy a PlayStation 4-es verzióhoz kiad egy teljesítménynövelő patchet, de nem így döntött. A Remastered változat történetileg nem nagyon tud mit változtatni (a teljesség és az előadás módja nem tekinthető negatívumnak az eredeti játékban), így a plusz tartalmak miatt lehet érdekes az újrakiadás.
Új roguelike mód, speedrun mód (milyen rövid idő alatt tudjuk teljesíteni?), elveszettnek mondott pályák (Boar Hunt, Jackson Party, Sewers), illetve vizuális tuning jellemzi az extrákat. A legkomolyabb újítás viszont a fejlesztői kommentár lesz. Ilyesmit a filmek otthoni kiadásában találhatunk DVD-ken (manapság már inkább Blu-rayen), és így átláthatóságot kapunk a magyarázat mellett, hogy mi miért néz ki úgy, ahogy, és miért történik mindez. A kivágott jelenetek és bakik szintén ritkák a játékokban, viszont a franchise eléggé filmes irányt vett fel, így természetesnek hat az ezekkel való bővítés is.
A The Last of Us 2-n több mint kétezer ember dolgozott, de Neil Druckmann, a franchise társalkotójának történetmesélése és a tempója egyedi, és ezért logikus döntés lehet a fejlesztői kommentár akalmazása. A kommentár és a kivágott pályák bemutathatják, hogy ő és Craig Mazin miképp formálhatják meg úgy a történetet, ahogy azt a The Last of Us HBO-sorozat második évadában láthatjuk. És a kommentárt más fejlesztők is követhetnék (pl. Kojima Hideo, Miyazaki Hidetaka, vagy Tim Schafer), mert kíváncsiak lennénk arra, hogy ők miképp közelítik meg a játékaikban az egyes tartalmi elemek, vagy a sztori kivitelezését.
A többi már csak a játékiparon múlik.
Forrás: GameRant