Régen volt már a Super Mario Odyssey (több mint hat éve!), és bár idén egy nagyon jó 2D-s cím jelent meg (Super Mario Bros. Wonder) a Switch-re, azért nem kéne elfelejteni a harmadik dimenziót.
Ha Mario, akkor általában minőségi játékot kapunk függetlenül attól, hogy 2D-s vagy 3D-s címről beszélünk. A Super Mario Bros. Wonder bár visszalépés volt a 2D-be, de onnan indult az egész, ám új játékmechanizmusai miatt kifejezetten kiváló játék lett az ősszel megjelent Nintendo Switch-exkluzív. A Mario Kart 8 Deluxe megkapta utolsó tartalmi frissítéseit, a Super Mario RPG Remake pedig nem lett rossz (ám tökéletes sem), úgyhogy idén a bajszos vízvezeték-szerelőnek remek éve volt.
Ha nem vesszük figyelembe a Super Mario 3D World: Bowser’s Fury-t, a Super Mario Odyssey óta nem volt 3D-s Mario kaland. Az Odyssey-ben Cappy képessége (át lehet venni a hatalmat az ellenfeleink felett) egyedi csavart adott a játékba, és Mario kinézete testreszabható volt. Ám ahogy már említettük, 2017-ben jelent meg, és azóta aki akarta, már játszott a játékkal. De a Super Mario Bros. Wonderben a Wonder Flower mellett más újdonság is volt, ha végül a csodavirágot nem veti be a nagy N. A Bubble Flower, a Drill Mushroom, a Grappling Vine és a Parachute Cap mind új képességeket nyújtanak Marionak.
A buborékvirág legyőzi az ellenfeleket, továbbá egyszer használatos buborékokat gyárt, amikről el lehet rugaszkodni. Ezt egy 3D-s környezetben kifejezetten kreatív módon lehet használni. Mindezt egy új területen is be lehetne vetni, ugyanis egy új 3D-s játékban ez elvárható lenne az új játékmenetbeli csavarok mellett. A Super Mario Sunshine a F.L.U.D.D., a Super Paper Mario a dimenzióforgatás kapcsán újított a játékmeneten, és ha egy új 3D-s platformer lenne terítéken, tovább tudná a Nintendo folytatni a hagyományokat.
A japán cégnek meg kellene tartania a Mariohoz köthető momentumát. Ehhez nagy eszköz lehet a Switch utódja is.
Forrás: GameRant