Az EA által fejlesztett Black Panther játék jelenleg egy különleges helyzetben van, ahol semmi sem biztos a játékról vagy az újonnan alakult Cliffhanger Games stúdióról, amíg nem osztanak meg több információt.
Versenyben más Black Panther változatokkal, mint például a Skydance által készülő közelgő játékkal, a Cliffhanger számára kihívást jelent egy egyedi és hiteles élmény létrehozása. A Marvel kétségkívül jobban teljesít a játékfejlesztés területén, mint a DC, és ez a jövőben is így marad, amíg a DC nem hirdet meg több projektet. Addig is a Marvelnek számos, még be nem jelentett vagy megjelenési ablakkal nem rendelkező játéka van tervezés alatt, közülük néhány még cím nélküli. Ennek ellenére tudni, hogy ezek a játékok fejlesztés alatt állnak, önmagában megnyugtató, különösen, ha a korai bejelentések vonzóvá teszik a stúdiókat a kiváló tehetségek számára. Azonban a Marvel játékok közül talán a legnagyobb kérdőjelet a Cliffhanger Games által fejlesztett Black Panther játék jelenti.
A Cliffhanger Games egy új EA stúdió, amelyet 2023 júliusában jelentettek be, egyidejűleg azzal, hogy egy Black Panther játékot fejlesztenek. Az EA Motive Vasember játékához hasonlóan a Cliffhanger csak egy promóciós képet tudott megosztani a játékról, röviden és homályosan említve, hogy ez egy „egyjátékos akció-kaland” játék lesz. Izgalmas, hogy a Black Panther végre önálló játékot kap a karakter MCU-beli népszerűsége és a számos közelmúltbeli Marvel játékban való szereplése után, de az EA Cliffhanger, mint egy teljesen új stúdió, nem sok információt szolgáltat arról, hogy milyen lesz a játék.
Az EA Cliffhanger stúdió újszerűsége miatt a Black Panther kiszámíthatatlanná válik.
A Marvel’s Blade és a Vasember fejlesztői indokolt feltevéseket tesznek lehetővé. A Skydance cím nélküli II. világháborús Marvel játéka, az EA Motive Vasember játéka és az Arkane Marvel’s Blade-je mind egy közös jellemzővel rendelkeznek: mindegyiket olyan fejlesztők készítik, akiknek korábbi munkájuk valószínűleg befolyásolni fogja, hogyan alakul ki a Marvel játékuk, legalábbis művészeti szempontból. Ez a Skydance esetében nehezebben megjósolható, mivel technikailag ők is egy új stúdió, de az előzetes segített abban, hogy valami valósághű történelmi darabnak tűnjön, és az, hogy Amy Hennig vezeti, biztosan azt sugallja, hogy az Unchartedhez hasonló, akcióban gazdag játék lesz.
Az EA Vasember játéka számos módon alakulhat, mégis a Motive sikeresen megjelenítette a Dead Space remake-jét lenyűgöző hiperrealizmussal és lenyűgöző környezeti részletekkel, ami meghatározhatja, hogy ugyanezt az irányt fogják-e követni a Vasember esetében. A Marvel’s Blade előnyben van a legutóbb bejelentett Marvel játékhoz képest, mivel már kiadott koncepciós művészetet, amely tükrözi az előzetesét, és művészeti megkülönböztetése kétségkívül besorolja azt az Arkane korábbi játékaihoz hasonló egyedi stílusba.
Hogyan alakul ki az EA Cliffhanger Black Panther játéka, az senki sem tudja.
A Cliffhanger Games teljesen ismeretlen. A Black Panther, mint a Cliffhanger választott Marvel ikonja, áldás és átok is egyben, mivel mostanra több kiváló változata van a karakternek a közelmúlt médiumaiban, és egyedülállónak maradni kihívást jelent, különösen, ha a Skydance-szel versenyez, amelynek játékában szerepel a Black Panther és Wakanda.
A Cliffhangernek valószínűleg nem kell aggódnia, hogy ugyanabban a 40-es évekbeli korszakban versenyez a Skydance-szel, de eredeti történetéhez és ikonográfiájához hűnek maradni így is irigylésre méltó feladat lesz. Például egy másik hiperrealisztikus megközelítés eredetlen lenne, bár jelenleg nem ismert, milyen művészeti stílust képvisel a Cliffhanger. Nevetsséges lenne feltételezni, hogy az Arkane a rajzfilmszerű cell shading-tól a realizmusig ugrott volna a Marvel’s Blade esetében; ennek ellenére a harmadik személyű nézetbe való átugrása biztosan példa nélküli.
Ezért nem tudni, mit hozhat az asztalra a Cliffhanger, rengeteg érdeklődést fog kelteni, amíg valamilyen felfedés nem történik, legyen az koncepciós művészet, mint a Marvel’s Blade esetében, vagy egy előzetes a megjelenéshez közelebb. Addig is Cliffhanger legnagyobb erőssége és gyengesége is, hogy nincs mögötte játékkatalógus, és bármilyen formát is ölt majd a Black Panther játék, az a stúdió potenciáljának tükröződése lesz.
Forrás: GameRant